Linda Cronin, riaditeľka médií and interaktívnej integrovanej komunikácie, nedávno odprezentovala stratégiu ktorou sa Coca-Cola riadi v prostredí sociálnych médií. Ide o päť základných bodov:

  1. Pridaná hodnota. Každá interakcia musí mať pre užívateľa prínos.
  2. Transparentnosť. Uvedomiť si že značku nevlastníme ale len spravujeme.
  3. Byť dôsledný a konzistentný. Držať sa stratégie značky a ponúkať užívateľom kvalitný a zmysluplný obsah na zdieľanie.
  4. Byť prístupný zmenám. Update obsahu tak aby bol vždy aktuálny.
  5. Prekvapiť a potešiť zákazníkov. Udržovať nielen aktuálny ale aj zaujímavý obsah.

Napríklad:

http://www.youtube.com/watch?v=lqT_dPApj9U&feature=player_embedded

Coca-Cola spravuje na populárnej sociálnej sieti Facebook  11. najväčšiu fanúšikovskú stránku, ktorá aktuálne združuje 5,321,117 fanúšikov obľúbeného nápoja/značky. Čo je takmer tak veľké číslo ako je počet obyvateľov Slovenska.
Zdroj:
http://smartblogs.com/socialmedia/2010/04/05/live-from-iabsm-cokes-ingredients-for-social-media/

Michal Bílik, Mindshare Slovakia

O autorovi

Michal Bilik

Podľa svojich slov je jeho náplňou práce v agentúre „všetko“, na vizitke má uvedené „Director, Client Leadership“. Veľkokapacitný športovec. Zaujíma sa o triatlon, technológie, špeciálne digitálne a internet a knihy. Má vlastnú značku vína.