Značky a zadávatelia sa v poslednom období stále viac a viac sústredia na budovanie on-line fanúšikovskej základni na sociálnej sieti Facebook. Čím samozrejme vzniká otázka: ”Aká je peňažná hodnota týchto fanúšikov?

Špecialista na sociálne site Vitrue, ktorý pomáha značkám budovať ich zákaznícku základňu v prostredí sociálnych sietí sa pokúsil prideliť mediálnu hodnotu týmto komunitám.

Spoločnosť Vitrue definovala, že fanúšikovská základňa milióna užívateľov má hodnotu v priemere 3,6 milióna USD v ekvivalentnom médiu ročne.

Zistenia spoločnosti sú založené na vygenerovaných impresiách vo Facebook “news feed”, ktoré tvoria aktualizácie zo siete používateľov Vitrue analyzovali dáta ich klientov, čím skombinovali 41 miliónov fanúšikov a zistili, že väčšina fanúšikov prináša dodatočné impresie.

To znamená, že marketér, ktorý pridá napríklad dva príspevky denne môže očakávať približne 60 miliónov impresii mesačne cez “news feed”.

Michael Strutton, chief product officer vo Vitrue, upozorňuje: ”Je dôležité pochopiť, že ak raz značka vybuduje fanúšikovskú základňu musí si byť istá, že ju aj využije”.

Nie všetky značky a trhy však fungujú rovnako. Vitrue identifikovalo rapídne rozdiely v “impression-to-fan” indexe. Niektoré trhy generujú iba 0,44 impresií na jedného fanúšika, kým iné až 3,6 impresií na fanúšika.

Treba upozorniť, že schopnosti fanúšikov generovať impresie úzko závisia od internetového rozvoja danej krajiny, od typu značky, obsahu, ktorý značka užívateľom ponúka a reality, ako často značka ponúka zaujímavý obsah. Impresie generované užívateľmi nie sú unikátne.

Vitrue, ktoré prišlo s odhadom hodnoty milióna fanúšikov na 3,6 milióna USD, počítalo s 5 USD CPM, čím značka s 1 miliónom fanúšikov (generujúcich 60 mil. impresií mesačne) vygeneruje približne mediálnu hodnotu  300 000 USD mesačne.

Podľa tohto prepočtu napríklad značka Starbucks s 6,5 mil. fanúšikmi prináša mediálnu hodnotu 23,4 milióna USD ročne.

Číselné podloženie hodnoty fanúšikovskej základne môže pomôcť marketérom v argumentácii primárne plateného náboru nových fanúšikov a ich engagementu.

Samozrejme čísla nezahŕňajú najsilnejší benefit marketingu sociálnych sieti a to manažovanie vzťahu značky a zákazníka.

Zdroj: www.brandweek.com

 

Michal Bílik, Mindshare Slovakia

O autorovi

Michal Bilik

Podľa svojich slov je jeho náplňou práce v agentúre „všetko“, na vizitke má uvedené „Director, Client Leadership“. Veľkokapacitný športovec. Zaujíma sa o triatlon, technológie, špeciálne digitálne a internet a knihy. Má vlastnú značku vína.