V článku CEO spoločnosti Buddy Media Michaela Lazerowa, ktorý uverejnil Ad Age, sa objavilo niekoľko zaujímavých štatistík týkajúcich sa interakcií medzi užívateľmi Facebooku.
Podľa zverejnených čísel užívatelia Facebooku zdieľajú mesačne medzi sebou rôzne typy obsahu dohromady približne 30 miliárd krát. Viac ako 20 miliónov ľudí napríklad denne klikne tlačidlo „like“ na niektorej z webových stránok. Títo užívatelia majú v priemere 150 priateľov, čo v praxi znamená, že teoretický potenciál denného zásahu predstavuje 600 miliónov spotrebiteľov. Čo je samozrejme atraktívny inzertný priestor a potenciálny zdroj reklamných príjmov.
Aj na základe týchto štatistík je možné predpokladať, že Facebook bude hľadať spôsoby ako monetizovať svoj obrovský komunikačný potenciál vyplývajúci z interakcií medzi užívateľmi. Jednou z ciest je aj pred pár dňami ohlásené spustenie tzv. „Sponsored stories“, ktoré dávajú inzerentom a ich značkám oveľa viac priestoru práve pri užívateľských interakciách ako je tlačidlo „like“ alebo „Check-in“ pri Facebook Places.
Zdá sa, že správy avizujúce budúcoročné IPO nie sú ďaleko od pravdy, a Facebook tvrdo pracuje na tom, aby zásadným spôsobom zvýšil svoje príjmy. Minuloročná nepotvrdená suma 1,8 miliardy USD by pri cieľovej valuácii IPO 50 miliárd nemusela stačiť.
Richard Kopunik, Mindshare
Zdroje: