mobile-on-the-rise

Digitálne médiá sú neodmysliteľnou súčasťou mediálneho ekosystému a podľa všeobecných očakávaní budú naberať na sile. Tento predpoklad potvrdzujú viaceré fakty:

  1. Výdavky do digitálnej reklamy vytrvalo odolávajú ekonomickému vývoju a kontinuálne rastú (aj na Slovensku).
  2. Ešte dynamickejší rast vykazujú investície do reklamy v mobilných platformách. Najvyšší rast v Európe je na britskom trhu, vo svete sú na tom najlepšie Spojené štáty a Japonsko.
  3. Všetko mobilné predbehne sociálne. Podľa prieskumu spoločnosti eConsultancy až 43 % marketérov považuje za najdôležitejší trend nastávajúcich 12 mesiacov mobilné optimalizácie, tak, aby sa mobilné zariadenia stali plnohodnotnou súčasťou mediálneho mixu. Potenciál v personalizácii a sociálnych médiách vidí 33 % marketérov a 30% z nich vidí najväčší potenciál v content marketingu.
  4. Tablety sa stávajú mainstreamovým produktom. Doba kedy vlastníkmi tabletu boli výlučne technologickí nadšenci alebo ľudia s vyššími príjmami sú už preč a tablety sa vďaka konkurenčnému boju medzi ich výrobcami stavajú čoraz dostupnejšie širším masám.
  5. V USA po prvýkrát v histórii klesá počet predplatiteľov káblových televízií. Dôvody su pomerne jasné: 37% internetových používateľov uvádza, že sledujú káblové a satelitné televízie menej často ako pred piatimi rokmi. Viac ako polovica internetových užívateľov v USA deklarovalo, že sledovali spravodajstvo online (zdroj: eMarketer).
  6. Nastáva koniec domáciach pécečiek? Trh s PC vyzerá z roka na rok horšie a horšie. Prieskum, ktorý realizovali skupiny IDC a Gartner poukazuje, že predaj PC v štvrtom kvartáli 2012 klesol približne o 6 % v porovnaní s predošlým rokom a ľudia radšej nakupujú tablety miesto domácich počítačov.

Samozrejme, indikácii je ešte oveľa viac a všetci sme plní očakávaní, ako na zmeny v konzumácii médií budú reagovať slovenské médiá a ako sa týchto výziev chopíme my s našimi klientmi.

Zdroj: Guardian.co.uk, eMarketer, IDC, Gartner, eConsultancy

Michal Bílik, Mindshare Slovakia

O autorovi

Michal Bilik

Podľa svojich slov je jeho náplňou práce v agentúre „všetko“, na vizitke má uvedené „Director, Client Leadership“. Veľkokapacitný športovec. Zaujíma sa o triatlon, technológie, špeciálne digitálne a internet a knihy. Má vlastnú značku vína.