Facebook začal testovať nové tlačidlo “buy/kúpiť”, ktoré umožní užívateľom nákup priamo zo steny používateľa bez toho, aby boli presmerovaní mimo prostredia Facebooku na webovú stránku tretej strany.

PD*67924000

Facebook deklaruje, že pri vývoji funkcie “kúpiť“ nezabúda na ochranu súkromných údajov a garantuje, že žiadne citlivé finančné informácie, ktoré Facebook získa počas transakcií nebudú zdieľané s inými zadávateľmi reklamy, či tretími stranami.

Aj keď je novinka iba v testovacej fáze, ak sa osvedčí, môže Facebook zarobiť na poplatku za sprostredkovanie priamej platby.

Tlačidlo „kúpiť“ má údajné doplniť tlačidlo “like” a bude umiestnené v pravom dolnom rohu tých reklám, ktoré budú nákup umožňovať. Pritom užívateľ nebude musieť vypĺňať siahodlhé finančné formuláre. Všetky finančné údaje budú vopred uložené na sociálnej sieti. Táto skutočnosť môže napomôcť k nárastu impulzívnych nákupov.

Pridanou hodnotou pre zadávateľov bude zjednodušenie nákupného procesu. Facebook dúfa, že nové tlačidlo napomôže udržať užívateľov na sociálnej sieti, bez toho aby museli použiť inú aplikáciu alebo webovú stránku na realizáciu nákupu.

 

Pozri aj materiál Mindshare o tlačidle “Buy”

 

Michal Bílik, Mindshare Slovakia

Zdroj: warc.com

O autorovi

Michal Bilik

Podľa svojich slov je jeho náplňou práce v agentúre „všetko“, na vizitke má uvedené „Director, Client Leadership“. Veľkokapacitný športovec. Zaujíma sa o triatlon, technológie, špeciálne digitálne a internet a knihy. Má vlastnú značku vína.