Počas minulého roku Google vo svojej reklamnej sieti AdWords zakázal viac ako 214 000 reklamných zadávateľov a odstránil viac ako 524 miliónov nevhodných reklám. Toto číslo predstavuje len zanedbateľnú časť celkového počtu reklám v platforme AdWords. Drvivá väčšina zadávateľov dodržiava pravidlá a inzeruje zodpovedne. Google plánuje v ochrane užívateľov pred zlými reklamnými praktikami pokračovať aj v roku 2015.

Striktný prístup Google pomaly prináša svoje ovocie. Napríklad v roku 2014 Google zakázal 7000 zadávateľov, ktorí propagovali falšovaný tovar, čo predstavuje výrazný pokles oproti predošlému roku, kedy takýchto zadávateľov zakázal 14000.

Google tiež zverejnil trendy v takzvanej “zlej” reklame v roku 2014. Napríklad viac ako 43 miliónov reklamných odkazov sa snažilo získať klik podvodne, viac ako 4,3 mil. reklám malo lživé texty a viac ako 96 miliónov odkazov zakázali za ohrozovanie zdravia užívateľov.

Ako sa Google darí bojovať s podvodnými reklamnými odkazmi a malvaretisingom zobrazuje podrobná infografika.

Malvertising (malicious advertising) je spôsob podvodnej reklamy, ktorá presmerováva návštevníka na stránky s podvodným kódom. Jej nebezpečenstvo spočíva v tom, že takéto „reklamné“ odkazy sa dajú nájsť aj na dôveryhodných stránkach.

blog infografika

Zdroj: Mashable

Autor: Michal Bílik, Mindshare Slovakia

O autorovi

Michal Bilik

Podľa svojich slov je jeho náplňou práce v agentúre „všetko“, na vizitke má uvedené „Director, Client Leadership“. Veľkokapacitný športovec. Zaujíma sa o triatlon, technológie, špeciálne digitálne a internet a knihy. Má vlastnú značku vína.