Marketéri dlho opomínali instant messaging služby (WhatsApp, Viber, Skype) ako súkromný kanál nevhodný na reklamu. Keď už sa v nich nejaká objavila, vôbec nevyužívala ich možnosti a šlo napríklad len o pomerne primitívny banner. To sa však mení. Nielen preto, že štatistiky ukazujú, že instant messaging aplikácie sú kľúčové, pokiaľ ide o zapojenie používateľov. Je to tiež miesto, kde sme pri používaní mobilu najaktívnejší.

Britský výrobca obuvi Clarks využil WhatsApp Messenger pre svoju interaktívnu kampaň, ktorej cieľom je doslova prepojiť kolekciu Clarks Desert Boot s mladými ľuďmi. Digitálna kampaň s názvom “From Rats to Rudeboys” rozpráva príbeh Desert Boots s 65-ročnou históriou z pohľadu troch postáv z rôznych subkultúr, ktoré ale spája práve nosenie Desert Boots.

desert tit

Postupne môžete prejsť tromi obdobiami s troma rôznymi hlavnými hrdinami: 60. roky 20. storočia vo Veľkej Británii a ich predstaviteľ Steve Barrow, študentskú revoltu v Paríži v roku 1968 s Brunom Barbey a zlaté časy reggae v 70. rokoch na Jamajke so Stitchom.

Zdanlivo odlišné obdobia, udalosti a príbehy. Práve o ukážku tohto faktu výrobcovi ide. Keď dokáže byť jeden model topánok taký zaujímavý pre všetkých troch hrdinov a byť tu po vyše šesť desaťročí, musí ísť o fakt nadčasový model, však?

Ako kampaň vyzerá v praxi? Prostredníctvom WhatsApp Clarks posiela ľuďom sériu správ od spomínaných osobností, pričom si môžete vybrať „telefónne číslo“ jedného či pridať si rovno všetkých.

Nešetrí sa pritom obrázkami, skladbami a video obsahom, ktoré užívateľom ukážu dôležité kultúrne momenty spojené s kolekciou Desert Boots. Cieľom je preniesť do súčasnosti kultúrny význam značky a tiež posilniť „cool faktor.“

Súčasťou kampane sú aj video-teasery pre každú postavu, ktoré diváka uvedú do príbehu. Ten potom pokračuje práve na jeho mobile. Clarks bude údaje získané zo živých diskusií využívať k ďalšiemu vylepšovaniu súčasných a budúcich kampaní.

 

Čo dodať? Tie najsilnejšie reklamy sú tam, kde sú ich užívatelia. Nakoniec aj Facebook na nedávnom F8 potvrdil dôležitosť instant messagingu pre biznis. Zdá sa, že tu máme ďalšiu veľkú vec reklamného sveta.

Ivana Štefaniková, Mindshare Slovakia

@StefanikovaI

 

Zdroje:

http://wersm.com/clarks-shoes-launches-campaign-on-whatsapp/

http://blog.clarks.co.uk/rats-to-rudeboys-story-of-the-clarks-desert-boot/#.VSKCku6sU2Y

https://www.youtube.com/watch?v=FmNGYjzhlwY&feature=youtu.be

https://fashionunited.com/news/fashion/clarks-originals-launches-whatsapp-campaign/201504016549

http://www.mobilecommercedaily.com/clark-is-bringing-history-into-the-future-with-whatsapp-campaign