Apple sa opäť stáva najcennejšou značkou na svete. Podľa poslednej štúdie BrandZ technologický gigant predbehol s náskokom svojich súperov, medzi ktorých patria aj nadnárodné spoločnosti ako Google a Microsoft. 

apple-logo-money-ogrady

Report Top 100 najcennejších globálnych značiek, ktorý pripravuje WPP a Millward Brown, berie do úvahy potenciál značiek, ich zákaznícku bázu, finančné ukazovatele a na základe týchto parametrov vyhodnotí celkovú hodnotu značiek. Čiže ide o skutočne komplexný pohľad na značku a jej celkový trhový potenciál.

Základom úspechu značky Apple bolo nepochybne uvedenie nového modelu iPhone 6. Úspech tohoto produktu zvýšil medziročne hodnotu Apple o neuveriteľných 67 %, čím dosiahla hodnotu 246 992 miliónov dolárov.

Globálny riaditeľ BrandZ Doreen Wang z Millward Brown povedal, že Apple pokračuje vo svojej dominancii cez inovácie a prinášanie reálnych benefitov pre zákazníkov.

Za značkou Apple sa umiestnili ďalšie technologické firmy. Druhé miesto si odnáša Google, ktorého hodnota vzrástla o 9 % na 173 652 miliónov a tretí bol Microsoft s nárastom 28 % na 115 500 miliónov dolárov. Štvrtá značka IBM zaznamenala pokles hodnoty značky o 13 % na 93 987 miliónov dolárov.

Značkou s najdynamickejším medziročným rastom hodnoty sa stal Facebook, ktorý zaznamenal až 99-percentný nárast.

Celkovo hodnota TOP 100 značiek za posledných 10 rokov narástla o 126 % – a to napriek finančnej kríze.

top100 znaciek

Cely report TOP 100 značiek si možete stiahnuť tu

Michal Bílik, Mindshare Slovakia

Obrázok www.zdnet.com

O autorovi

Michal Bilik

Podľa svojich slov je jeho náplňou práce v agentúre „všetko“, na vizitke má uvedené „Director, Client Leadership“. Veľkokapacitný športovec. Zaujíma sa o triatlon, technológie, špeciálne digitálne a internet a knihy. Má vlastnú značku vína.