Ak áno, dobre robíte. Ak nie, mali by ste! V tomto krátkom príspevku sa pokúsime vysvetliť, prečo je tomu tak, hlavne prostredníctvom čísel.

Sociálne siete nielen vo svete, no aj na Slovensku nadobúdajú úplne nový rozmer. Už dávno tomu nie je tak, ako v minulosti, keď sme sociálne siete využívali len na komunikáciu s priateľmi, prípadne na publikovanie selfies a fotiek, čo sme konzumovali na obed. Dnes sociálne siete okrem iného fungujú ako zdroj správ a informácií, tvoria priestor pre prezentáciu značiek a firemné profily pomaly takmer nahrádzajú weby. Možno aj to je jeden z hlavných dôvodov, prečo sociálne siete zažívajú taký boom.

pocet-uzivatelov-na-soc-sietach

Počet užívateľov registrovaných na jednotlivých sociálnych sieťach

 

Na Slovensku je v posledných rokoch jednoznačne najsilnejšou sociálnou sieťou Facebook, ktorý v súčasnosti vykazuje viac než 2,3 milióna registrovaných užívateľov. Za Facebookom nasleduje lokálna sociálna sieť pokec.sk s cca 950 000 užívateľmi a profesionálna sociána sieť LinkedIn s niečo vyše 413 000 registrovanými užívateľmi. Za pozornosť stojí určite aj Instagram, ponúkajúci pútavý vizuálny obsah, ktorý v súčasnosti považujeme za najrýchlejšie sa rozvíjajúcu sociálnu sieť v rámci SR.

Za zmienku určite stojí aj to, ako často návštevníci sociálne siete využívajú. Podľa MML dát až približne 77 % ľudí navštevuje sociálne siete aspoň raz denne.

frekvencia-navstev

Frekvencia návštev sociálnych sietí

Čísla jednoznačne ukazujú, že sociálne siete sa stávajú samozrejmou súčasťou každodenného biznisu. Dôležité ale samozrejme nie je len byť na sociálnej sieti. Ak chcete budovať vzťah so zákazníkmi, prípadne potenciálnymi zákazníkmi, je nevyhnutné s nimi pravidelne komunikovať a vytvárať obsah, ktorý ich záujme. Len tak si vybudujete kvalitnú základňu fanúšikov, followerov atď.

 

Patrik Sabo, Mindshare Slovakia

Zdroje:
MML/TGI

Jednotlivé sociálne siete. Mindshare Estimate

O autorovi

Patrik Sabo

Patrik u nás v Mindshare vedie digitálne oddelenie a je zároveň aj DIMAQ certifikovaným trénerom. Marketing a mediálny svet ho zaujali už počas štúdii na Fakulte manažmentu Univerzity Komenského a venuje sa im dodnes. Je športovec srdcom aj dušou a bez fyzickej aktivity by pravdepodobne neprežil ani tri dni. Svet berie z veselšej stránky a nechá sa nahovoriť na každú srandu.