Facebook prichádza s rozšírením carouselu až na 30 obrázkov

Facebook aktuálne prichádza s novinkou pri vytváraní reklamného formátu Carousel. Doteraz doň bolo možné manuálne pridať 3 až 5 obrázkov plus kartu značky na koniec. Novinka umožňuje automatické načítanie obsahu z príslušnej cieľovej URL adresy. Je možné zadať všeobecnú URL, alebo konkrétne kategórie produktov (e-shopy), v závislosti od toho čo chce inzerent promovať a aký má dostupný web. Dôležité je spomenúť, že táto funkcia je dostupná len v prípade, ak si ako cieľ kampane stanovíte Website clicks alebo Website conversions.

Ako na to? Postup je veľmi jednoduchý. Stačí pri vytváraní samotnej reklamy zakliknúť možnosť „Automatically fill a carousel with images pulled from your website“.

carousel-scrn

Výsledkom tak môže byť Carousel reklama s až 30-timi obrázkami. V princípe systém automaticky načíta obrázky z vašej URL adresy, pričom riadky headline, text a description je potrebné zadať manuálne. Rozdielom v porovnaní so štandardným postupom je, že sa bude pri všetkých obrázkoch zobrazovať rovnaký nadpis a popisky.

Z môjho pohľadu dobrý nástroj pre inzerentov, ktorí buď nemajú alebo nechcú investovať finančné prostriedky do výroby kreatívnych assetov, prípadne nechcú strácať čas pri ich tvorbe.

Algoritmus je zatiaľ v plienkach a preto je veľmi otázne v akej podobe bude Facebook schopný jednotlivé obrázky z webovej stránky stiahnuť a či takto vytvorená reklama bude použiteľná v praxi.

 

Roman Krkoška, Mindshare Slovakia

Zdroj: www.newsfeed.cz

Foto: Flickr – David Merrett

 

O autorovi