Spoločnosť Facebook spustila funkciu „súvisiace články“ (related articles) ešte v decembri 2013. Tieto odkazy sa zobrazovali pod odkazom na článok, na ktorý užívateľ klikol a súviseli s jeho obsahom.

Včera sociálna sieť oznámila, že testuje súvisiace články, ktoré sa objavia predtým, ako užívatelia kliknú na odkaz vo svojom news feede.

Podľa Facebooku cieľom zobrazovania súvisiacich článkov pred čítaním je poskytnutie jednoduchšieho prístupu k ďalším informáciám vrátane textov o danej téme, ktorých dôveryhodnosť bola skontrolovaná autoritami tretích strán.

gif je publikvaný cez GIPHY

Zmena je zrejme ďalším opatrením v boji proti falošným informáciám a dezinformáciám na sociálnej sieti, o ktorých sa v poslednej dobe často písalo.

Ako príklad si môžeme uviesť prípad, kedy veľa ľudí diskutuje o kontroverznom článku, napríklad  o zázračnom objave v medicíne, a v tejto situácii vám môžeme ponúknuť niekoľko ďalších článkov, ktoré sa zobrazia pod ním od rôznych spoľahlivých zdrojov s rovnakou témou.

Inými slovami, Facebook sa snaží pomôcť užívateľom získať aj ďalšie, nové názory na príbehy, udalosti a informácie, ktoré by inak nemali kvôli obmedzenému prehľadu.

Vladimír Labunet, Mindshare Slovakia

 

zdroj: Newsroom.fb.com

zdroj úvodného obrázku Techcrunch