Facebook pred časom uviedol reklamu Lead Ads, aby umožnil marketérom a značkám jednoduchšie získavať kontakty na potenciálnych zákazníkov. Lead Ads je druh facebookovej reklamy, ktorá umožňuje užívateľom rýchly a bezpečný spôsob ako sa zaregistrovať a dostávať rôzne informácie od firiem, ako napríklad newslettery, ponuky a ďalšie. Tento druh reklamy poskytuje marketérom ďalší zdroj získavania dát od zákazníkov, a to bez obáv, že vyplnené dáta budú neúplné, keďže osobné údaje sa predvyplnenia z ich profilu.

Na to, aby marketéri vedeli lepšie vyhodnotiť úspešnosť svojich kampaní aj v offline prostredí, Facebook aktuálne umožnil spárovanie CRM, POS (point of sale) alebo dokonca call-centier systémov s kampaňou na Facebooku.

Okrem možnosti optimalizácie existujúcich kampaní založených na offline dátach, umožní táto novinka inzerentom vytvárať lookalike publiká alebo retargetovať užívateľov, ktorí vykonali offline konverziu so špeciálnou ponukou.

Na to, aby ste mohli začať používať toto riešenie, je potrebné mať prístup k účtu Facebook Business Manager, Facebook aplikáciu Business manager system user a prístup vytvorený pre daný systém – nastavené offline udalosti.

Sú tri možnosti ako sa dajú prepojiť CRM dáta s offline konverziami:

  1. Použitím managera na offline udalosti a vaše výsledky budú nahraté do Facebooku (pozri tu).

  1. Ak používate CRM služby od Salesforce alebo Marketo, prepojenie je ešte jednoduchšie, pretože tieto systémy už majú zabudované možnosti na prepojenie.
  2. Prepojenie môžete vybudovať napriamo v rozhraní Offline Conversion API (pozri tu).

Táto užitočná novinka umožní marketérom ešte lepšie vyhodnotiť svoje výsledky a presnejšie cieliť reklamné kampane na základe offline dát.

Vladimír Labunet, Mindshare Slovakia

Zdroj