O významnosti influencerov som už písala v  v roku 2016. Čo sa od vtedy s nimi stalo, odvážne pomenujem ako „massive attack“.  Dovolím si tvrdiť, že influenceri sa stali novým mediatypom, a preto tak ako sledujeme zásah/afinitu a iné mediálne parametre tradičných mediatypov ako televízie, rádia, či printu, uvedomili sme si, že už aj na influencerov sa treba pozrieť viac zblízka. Tiež je potrebné merať ich dôveryhodnosť, keďže ich tu je viac ako húb po daždi a ich posty sú plné promovaných služieb.

To, že influenceri na nás vykúkajú odvšadiaľ, sme v agentúre neponechali bez povšimnutia, a preto sme spoločne s GroupM vyvinuli nástroj – Influence Power Index (ďalej len ako IPI), ktorý funguje v dvoch hlavných smeroch. Hlavným je výber správneho influencera alebo skupiny influencerov pre klientovu značku a jej cieľovú skupinu. Pokiaľ však už máte svojich influencerov vybraných, vieme vám aj potvrdiť, či sú tými najrelevantnejšími.

 

Ako nástroj IPI funguje?

Ide o jedinečný nástroj na slovenskom trhu, kde sme za pomoci online dopytovania zisťovali názory viac ako 7500 respondentov z cieľovej skupiny 15-55 ohľadom 150 top slovenských celebrít a influencerov. Hlasy, zastupujúce viaceré cieľové skupiny, definovali prostredníctvom prieskumu vplyv a dôveryhodnosť vybraných influencerov.

Keďže sme nástroj vyvinuli pre lokálne účely našich klientov a ich značky, followerov všetkých influencerov, zaradených do prieskumu, sme očistili o tých nakúpených a zahraničných, takže výsledky odzrkadľujú slovenských followerov a budú rezistentné voči fake-followers.

Čo pomocou IPI vyhodnocujeme?

Brand link

Správny výber influencera je nevyhnutný, keďže transformácia pozitívnych asociácii od influencera smerom k brandu dokáže navýšiť komunikačný potenciál. Naopak, kontroverzný imidž influencera dokáže výrazne oslabiť očakávaný výsledok. Vďaka správnej identifikácii brand link-u dokážeme vyhodnotiť, ktorý influencer sa naviac hodí pre vašu značku a to podľa toho, akými atribútmi sa vaša značka prezentuje alebo chcete aby sa prezentovala. Nájdeme pre vás takého influencera, ktorý v ľudoch evokuje „eleganciu“, „prirodzenosť“, „odvážnosť“ a mnoho ďalších.

 

Celebrity score

Rozpoznanie influencera je jeho najväčšou pridanou hodnotou v komunikácii a potenciálneho vplyvu smerom na vybranú cieľovú skupinu. Tá by mala byť s jeho tvrdeniami, názormi a odporúčaniami stotožnená a mohla jej tak pozorne načúvať. Pri vybranom influencerovi sledujeme aj jeho  obľúbenosť medzi populáciou ako aj to, či v ľuďoch evokuje spoľahlivosť.

 

Influence Funnel

Možnosť ovplyvňovať ostatných je hlavnou výsadou influencerov. Práve Influence Funnel dokáže definovať pomer medzi pozornosťou, ktorú získa od svojich followerov so svojou expertízou, a teda, či ľudia, ktorí daného influencera sledujú, ho zároveň aj považujú za experta vo svojej oblasti. V skratke povedané, či je uznaná jeho profesionalita. Tento pomer je už subjetkívne podmienený empatiou a emóciou. Ak je Influence Funnel vysoká hodnota, znamená to, že follower by si rád nechal od neho poradiť.

Tri piliere Influencer Power Index

Výsledky všetkých týchto troch pilierov nám spoločne dokážu učiť tzv. Influencer Power index.

Dodatočnými indikátormi, ktoré berieme do úvahy v prípade analýzy a návrhu pre klienta je taktiež:

 

Media wearout

Reprezentuje určité využitie a opotrebovanie a príliš časté objavovanie sa v médiách, čo môže oslabiť ich silu a pozíciu.

 

Warning indicators

V spoločnosti existujú aj celebrity a influenceri, ktorí našu spoločnosť rozdeľujú na 2 polovičky: jedni ich milujú a druhí zasa nenávidia. A preto kontroverzia, vulgárnosť a arogancia sú ďalšími indikátormi, ktoré overujeme pri návrhu vhodnej osobnosti.

 

Čo získajú klienti využitím nástroja IPI?

  • Budovanie vplyvu nielen krátkozrakého zásahu
    • nájdete správnu osobu, s ktorou budete môcť dlhodobo budovať partnerstvo s prepojením na vaše hodnoty značky alebo produkty
  • Objektivita
    • mne sa páči tento“,“ táto je super“ alebo „podľa mňa ona je dobrá“ už nebudú parametre ako si influencera na spoluprácu vyberiete – už dávno o tom rozhodol ľud v našom prieskume pre IPI, takže za výberom budú stáť dáta
    • možno narazíte na vhodného influencera, o ktorom by ste si mysleli, že „sa nikdy nebude pre moju značku hodiť“
  • Jedinečnosť a prehľadnosť
    • výstup je šitý na mieru vám, vašej cieľovej skupine, vášmu produktu a segmentu, v ktorom pôsobíte
    • výstup je user-friendly, ľahko-ovládateľný a prehľadný, takže v ňom nájdete všetky potrebné informácie
    • nemusíte celé hodiny vyhľadávať na Facebooku alebo Instagrame vhodného kandidáta pre Vašu značku, v IPI máme všetkých relevantných už zaradených

Okrem nástroja IPI vieme spoluprácu s influencermi aj realizovať, svedčia o tom viaceré úspešné kampane a projekty:

Pokiaľ vás zaujíma dozvedieť sa viac o projekte alebo si chcete zmerať relevanciu vašich influencerov, kontaktujte nás a radi vám pomôžeme: [email protected]

Ukážka výstupu analýzy z Influence Power Index

Lucia Ďuračková, Mindshare Slovakia

Zdroj:

https://www.mindshareworld.com/slovakia/

O autorovi

Lucia Ďuračková

Do mediálneho sveta vstúpila v roku 2013, a to hneď do Mindshare Slovakia. Momentálne pracuje na pozícii account manager a pre viacerých významných klientov je nie len ich denný kontakt, ale veľmi rada poradí v plánovaní ročnej stratégie mediálnej komunikácie. Keď nepracuje, tak chodí na výlety, číta knihy, učí sa cudzie jazyky, športuje a jedného dňa by chcela zachrániť svet.