Zákazníci nielen v zahraničí ale i u nás na Slovensku začínajú objavovať digitálne audio. Či už ide o podcasty, rádiostreaming alebo streaming hudby, čas strávený s týmito platformami rastie. Prirodzene, zadávatelia reklamy začínajú tento trend nasledovať.

U nás zažíva audio streaming rastové obdobie, no priblížime si trendy na americkom trhu, ktorý je už jasnejšie vykryštalizovaný.

Viac ako tri štvrtiny americkej online populácie budú podľa predpokladov na rok 2019 počúvať nejakú formu audio streamingu minimálne jedenkrát za mesiac. Najrýchlejšie rastú podcasty, ktoré pravidelne počúva 27 % americkej internetovej populácie. Čo je zaujímavé, až 31 % amerických digitálnych poslucháčov pristupujú k digitálnemu audio obsahu cez smart speakre (Google Home, Amazon Echo, Apple HomePod a podobne).

Čo sa týka reklamy, tak najviac možností aktuálne v Amerike ponúkajú špecifické AM/FM rádia a on demand služby ako Spotify alebo Pandora. Veľkej popularite sa teší inzercia B2C zadávateľov v podcastoch. Značky si často v podcastoch nakupujú exkluzivitu a obsah na mieru šitý ich spotrebiteľom.

U nás zaznamenávame významný rast počtu podcastov. Medzi najúspešnejšie patria spravodajské podcasty dennika SME, denníkaN a potom rôzne menšie tematicky orientované podcasty s nižším počtom odberateľov, ale s vysokou relevanciou.

 

Michal Bílik, Mindshare Slovakia

Zdroj: eMarketer 2019

obrázok https://www.muvi.com 

 

O autorovi

Michal Bilik

Podľa svojich slov je jeho náplňou práce v agentúre „všetko“, na vizitke má uvedené „Director, Client Leadership“. Veľkokapacitný športovec. Zaujíma sa o triatlon, technológie, špeciálne digitálne a internet a knihy. Má vlastnú značku vína.