Onedlho to budú dva mesiace, čo sa nám život nielen na Slovensku, ale doslova na celom svete v priebehu pár dní radikálne zmenil a všetci zažívame niečo, čomu by sme prednedávnom neverili. Koronavírus zasiahol všetky oblasti nášho sveta a zmenil pohľad na život, jeho hodnoty a priority u mnohých ľudí.

Ale aj teraz sa ukázalo, že v ťažkých časoch, či už ide o prírodné katastrofy alebo pandémie, ľudia sa vedia spojiť a návzajom si pomáhať. Je jedno, či ide o pomoc s nákupom pre seniorov alebo finančnú zbierku, každá pomoc má pre jej prijímateľa veľkú hodnotu.

Medzi tými, ktorí sa rozhodli pomôcť, sú aj mnohé známe módne a kozmetické značky. Možno ste sa už o niektorých z ich iniciatív dozvedeli z médií sami, ale ak nie, tu si o nich môžete prečítať niečo viac.

UGG

A screenshot of a cell phone  Description automatically generated

Prostredníctvom iniciatívy Better Together, UGG a jej materská spoločnosť Deckers Brands, darovali na uľahčenie koronavírusovej krízy viac ako 1 milión dolárov. Taktiež poskytujú bezplatnú obuv pre ľudí pracujúcich na predných líniách (a mimo nich). Spoločnosť UGG spolupracovala s vybranými hotelmi v New Yorku, v ktorých sú ubytovaní záchranári a zdravotnícky personál a posielali produkty UGG do každej izby vrátane papúč a županov.

A vo svojej instagramovej iniciatíve UGG odmeňuje hrdinov skutočného života, ktorí prejavujú úžasné skutky láskavosti – rozdávajú 500 párov papúč každý týždeň tým, ktorí utešujú ostatných počas tohto náročného obdobia.

La Roche-Posay

A screenshot of a cell phone  Description automatically generated

Spoločnosť La Roche Posay rozdáva 1 milión fliaš dezinfekčných prostriedkov do zdravotníckych zariadení na celom svete a dodáva lekárňam v USA 5 miliónov kusov, aby uspokojila ich vysoký dopyt.

Louis Vuitton

A picture containing person, indoor, table, sitting  Description automatically generated

Louis Vuitton sa zapája do úsilia o výrobu chýbajúcich rúšok tým, že premieňa svoje dielne na výrobu nechirurgických rúšok, z ktorých niektoré už boli darované do zariadení pre seniorov.

Calzedonia Group

A screenshot of a cell phone  Description automatically generated

Po zatvorení všetkých obchodov s cieľom zastaviť šírenie koronavírusu, spoločnosť Calzedonia Group, ktorá vlastní skupiny ako Intimissimi, Calzedonia a Falconeri, zmenila niekoľko zariadení v Taliansku a Chorvátsku na výrobné miesta, aby vyrobila ochranné pomôcky pre lekárov. Vďaka novému systému činnosti môže spoločnosť vyrábať najmenej 10 000 masiek za deň (a dúfa, že sa tento počet čoskoro zvýši), pričom všetky z nich budú venované nemocniciam, kde je ich nedostatok.

Beiersdorf

A screenshot of a cell phone  Description automatically generated

Spoločnosť Beiersdorf, ktorá vlastní značky krásy ako Nivea, Aquaphor a Eucerin, podniká kroky v boji proti koronavírusu po celom svete. Spoločnosť venovala na zmiernenie krízy 50 miliónov EUR, vrátane výroby 1 000 000 litrov dezinfekčného prostriedku na ruky. Spoločnosť tiež rozdáva 5 000 000 kusov produktov starostlivosti o pleť zdravotníckym pracovníkom v prvej línii.

Bulgari

Bulgari mení svoju výrobu. Továrne, ktoré sa bežne používajú na výrobu parfumov, teraz vyrobia niekoľko stotisíc fliaš gélu na dezinfekciu rúk, ktoré sa distribuujú do všetkých zdravotníckych zariadení v celom Taliansku.

Spoločnosť taktiež venovala finančné prostriedky nemocnici Spallanzani, ktorá získala nový mikroskop pre výskumníkov, snažiacich sa zničiť nový koronavírus.

L´Oréal Paris

Konglomerát krásy L’Oréal Paris prispieva tiež svojou časťou v boji proti koronavírusovej pandémii. Továrne skupiny L’Oréal začali vyrábať dezinfekčné prostriedky na ruky a zvyšujú výrobu tak, aby vyrábali väčšie množstvá, aby pomohli francúzskym a európskym zdravotníckym orgánom. Bezplatne ju tiež distribuujú partnerským nemocniciam, opatrovateľským ústavom a hlavným partnerským lekárňam v Európe.

Spoločnosť tiež prestala prijímať platby od salónov a menších podnikov, ktoré predávajú ich výrobky a nadácia L’Oréal darovala 1 milión EUR rôznym organizáciám poskytujúcim pomoc tým, ktorí to potrebujú, spolu s hygienickými potrebami, ako je mydlo a šampón.

Hugo Boss

A screenshot of a cell phone  Description automatically generated

Módna značka Hugo Boss sa tiež podieľa na pomoci počas pandémie COVID-19. Spoločnosť oznámila, že 20 % všetkých online predajov počas 1 týždňa pôjde na americký Červený kríž. Okrem toho bolo ich sídlo v Nemecku reštrukturalizované tak, aby sa v ňom vyrábali umývateľné bavlnené rúška, ktoré sa darujú verejným zariadeniam, ktoré ich potrebujú.

Unilever

A screenshot of a cell phone  Description automatically generated

Americká pobočka tohto spotrebiteľského gigantu, ktorá zahŕňa značky krásy ako Dove, AXE alebo TRESemmé, začala iniciatívu „United for America“. Táto iniciatíva zahŕňa dar vo výške 20 miliónov dolárov vo forme produktov a služieb na pôde USA a 540 miliónov dolárov v hotovosti po celom svete.

Crocs

A screenshot of a cell phone  Description automatically generated

25. marca značka oznámila, že daruje zadarmo páry topánok zdravotníckym pracovníkom, ktorí potrebujú obuv. Keďže sú Crocs značkou pre tých, ktorí pracujú v nemocniciach, toto oznámenie určite prinieslo úľavu pre mnohých z nich.

Zjavne bola ich potreba očividná, nakoľko reakcia na oznámenie Crocs bola viac ako ohromujúca. Ako značka oznámila, v súčasnosti v poradí čaká viac ako 400 000 ľudí, ktorí od spoločnosti dostanú pár topánok, dokonca aj keď Crocs dokáže darovať len 10 000 párov denne.

Gucci

A picture containing screenshot  Description automatically generated

Talianska značka poskytne 1 100 000 chirurgických masiek a 55 000 lekárskych kombinéz. Plánuje tiež prispieť na kampane, ktoré podporujú zmierňovanie dopadov koronavírusovej krízy, vrátane talianskeho ministerstva civilnej ochrany a fondu WHO COVID-19 Solidarity Response Fund.

Ralph Lauren

A screenshot of a cell phone  Description automatically generated

Americká značka prisľúbila 10 miliónov dolárov na úľavu v boji proti koronavírusu, čo je doteraz najväčší dar od takejto luxusnej značky. Finančná pomoc pôjde do fondu WHO COVID-19 Solidarity Response Fund, Nadácie pre núdzovú pomoc a do fondu Pink Pony, ktorý podporuje sieť medzinárodných onkologických inštitúcií.

Značka tiež začala výrobu 250 000 tvárových rúšok a 25 000 ochranných plášťov pre zdravotníckych pracovníkov. Spoločnosť okrem toho darovala nezverejnenú sumu fondu CFDA / Vogue Fashion Fund, aby pomohla návrhárom módy zasiahnutým hospodárskym poklesom.

Prada

A picture containing sitting, small, holding, man  Description automatically generated

Prada financuje jednotku intenzívnej starostlivosti troch nových nemocníc v Miláne. Talianska spoločnosť tiež rekonfigurovala svoju továreň v Perugii na výrobu 110 000 kusov masiek a 80 000 kusov lekárskych odevov, ktoré boli dodané toskánskym nemocniciam 6. apríla.

Armani

A person sitting at a table  Description automatically generated

Všetky talianske výrobné závody módnej značky dočasne prešli na výrobu zdravotníckych kombinéz na jedno použitie, ktoré sa majú použiť na individuálnu ochranu zdravotníckych pracovníkov zapojených do boja proti COVID-19.

Zakladateľ značky, módny návrhár Giorgio Armani, venoval nemocniciam a zdravotníckym organizáciám v Taliansku 1,4 milióna dolárov.

H&M

A screenshot of a cell phone  Description automatically generated

Nadácia H&M venovala 500 000 dolárov do fondu WHO COVID-19 Solidarity Response Fund. Spoločnosť tiež upravuje svoj rozsiahly dodávateľský reťazec na výrobu osobných ochranných prostriedkov, ktoré sa budú distribuovať do nemocníc po celom svete a poskytuje globálnu pomoc organizáciám prostredníctvom prístupu k jej platformám na sociálnych sieťach, s cieľom šíriť správy o zdraví a bezpečnosti.

Mango

A screenshot of a cell phone  Description automatically generated

Mango daruje dva milióny masiek španielskym nemocniciam, ktoré čelia ich nedostatku pri boji proti koronavírusu COVID-19.

Španielsky reťazec, ktorý má obchody vo viac ako 100 krajinách po celom svete, rúška daruje v nadchádzajúcich dňoch a distribúciu koordinuje prostredníctvom španielskeho ministerstva zdravotníctva.

Burberry

Známa anglická značka oznámila, že jej továreň v Yorkshire začne vyrábať nechirurgické masky a plášte, ktoré sa riadia pokynmi stanovenými Regulačnou agentúrou pre lieky a výrobky zdravotnej starostlivosti. Zrýchli aj dodávku viac ako 100 000 kusov chirurgických masiek do Národnej zdravotníckej služby Spojeného kráľovstva. Okrem toho Burberry financuje výskum jedno dávkovej vakcíny vyvinutej Univerzitou v Oxforde, ktorá by mala byť na ceste začať ľudské štúdie už teraz v apríli.

Estée Lauder

A picture containing light  Description automatically generated

Korporácia krásy darovala 2 milióny dolárov pre Doktorov bez hraníc / Médecins Sans Frontières na podporu ich úsilia v krajinách, ktoré nemajú značné zdroje na boj proti koronavírusu. Oznámili tiež otvorenie továrne v Melville v New Yorku, ktorá začne vyrábať hydroalkoholický gél.

Okrem toho dodajú 2 milióny chirurgických masiek pre zdravotnícky personál.

Eva Kopuníková, Mindshare

Zdroje:

https://www.instagram.com/

https://www.harpersbazaar.com/fashion/designers/amp31901094/fashion-beauty-companies-coronavirus-donation/

https://www.teenvogue.com/story/fashion-beauty-brands-fighting-coronavirus/amp

https://people.com/style/fashion-beauty-brands-giving-back-coronavirus-pandemic/?amp=true

O autorovi

Eva Kopuníková

V oblasti marketingu pôsobí viac ako desať rokov. Aktuálne pracuje na oddelení Exchange, kde sa venuje televíznemu nákupu.