Prostredníctvom prieskumu v USA zisťovali, aký dopad majú na správanie obyvateľov pandemické opatrenia a domáca izolácia.  Nová štúdia organizácie Out of Home Advertising Association of America a The Harris Poll ukázala, že po zrušení „lockdownu“ si obyvatelia oveľa viac užívajú čas vo svojich štvrtiach – ale aj mimo nich, a viac oceňujú zážitky a aktivity mimo svojich domovov. S tým súvisí aj to, že si oveľa viac všímajú svoje okolie, vrátane outdoorovej reklamy.

Podľa prieskumu v priemere až o 45% viac Američanov  si všimlo vonkajšiu reklamu ( billboardy, vonkajšie video obrazovky, plagáty a iné formy reklamy na OOH) než pred začiatkom pandémie, čo je určite veľmi potešujúca správa pre marketérov.  Spotrebitelia v USA, ktorí žijú v mestách s populáciou viac ako 1 milión obyvateľov – čo sú oblasti, ktoré boli najviac ovplyvnené pandemickými opatreniami tohto leta – hlásili najvyšší nárast –  až o 69%  spozorovania outdoorovej reklamy. Celkovo 7 z 10 respondentov uviedlo, že teraz viac oceňujú a všímajú si svoje okolie.
Tento výskum poukázal na to, že outdoorová reklama má potenciál ovplyvňovať spotrebiteľov vo vyššej miere než pred pandémiou.

Tu je niekoľko inšpiratívnych outdoorových kampaní zo sveta:

“Workout Billboards” od agentúry Ogilvy pre značku Powerade

Spoločnosť Powerade predstavila prvé „cvičebné billboardy“ na svete. Billboardy, ktoré sú súčasne reklamným a vzdelávacím strojom. Okoloidúci ľudia boli vyzývaní, aby sa zastavili pri cvičení a bolo im ponúknuté, aby sa občerstvilii nápojom Powerade. V priebehu 3 týždňov sa ich kampane zúčastnilo 54 000 ľudí a dokumentárny film o ich prístupe sa online dostal k miliónom ľudí.

Myslím, že tento koncept v našich uliciach, kedy kvôli pandemickým opatreniam ostávajú fitnescentrá zatvorené,  by teraz uvítali viacerí 😊

“People for Smarter Cities” – pre IBM od Ogilvy & Mathers

Kampaň od spoločnosti IBM sa neobmedzila iba na textový plagát. Myšlienkou projektu bolo umožniť ľuďom vymieňať si svoje nápady „o meste zajtrajška“. Billboardy boli vyrobené tak, aby poskytovali nielen  ideovú hodnotu – okoloidúci ich tiež mohli používať ako dažďový prístrešok, miesto na sedenie alebo rampu, ktorá im pomohla vyviezť kufre.

“Neuveriteľný bus stop branding” od BBDO pre Pepsi Max

Bus stop branding s rozšírenou realitou bol vyrobený v Londýne.  V  okne autobusového prístrešku sa v reálnom čase odohrávali napínavé scény.  Tento prístrešok od spoločnosti Pepsi Max získal viac ako 20 ocenení, virálne zasiahol viac ako 380 miliónov ľudí  a je jedným z najlepších príkladov outdoorových kreatívnych možností.

“Probably The Best” od Fold7 a Mission Media pre Carlsberg

„Pravdepodobne najlepší plagát na svete“ je kampaň na pivo Carlsberg. Ide vôbec o prvý plagát s minimalistickým dizajnom a bezplatným čapovaním piva. Samozrejme si získal veľa fanúšikov z celého sveta 😊 .

Caribou Coffee’s new hot breakfast sandwiches, Minneapolise

S týmto zaujímavým bus stop brandingom prišla miestna hamburgerová spoločnosti v Minneapolise, vďaka ktorej sa autobusový prístrešok javí ako pec, pričom skutočné teplo pochádza z krytu (hrejivej žiare). Táto kampaň mala propagovať nové teplé raňajkové sendviče spoločnosti Caribou Coffee a účinne zahriať používateľov autobusovej zastávky, keď padal sneh. Úspešne upútal pozornosť správou o produkte, zároveň bol nezabudnuteľný a odlíšil sa od konkurencie.

Billboard hotels – McDonald’s Sweden

Bez opeľovania včelami by bola ohrozená 1/3 potravy, ktorú konzumujeme. Odhaduje sa, že 30% švédskych divých včiel je ohrozených. Veľkým problémom je, že im chýbajú miesta na život. Spoločnosť McDonald’s Sweden upriamila pozornosť na klesajúcu populáciu včiel tak, že transformovala svoje vonkajšie billboardy na včelie hotely.

Zdroje:

https://www.bsomultimedia.com/

http://creativecriminals.com/

https://www.newsweek.com/

https://www.mdgadvertising.com/

https://marketingleeds.blog

O autorovi

Bibiana Jajcay

Bibiána študovala na Univerzite sv. Cyrila a Metoda, odbor marketingová komunikácia. V Mindshare pôsobí na oddelení Exchange, kde sa venuje TV nákupu.