Podľa prieskumu spoločnosti Kantar, realizovaného medzi viac ako 900 seniorskými marketingovými špecialistami z celého sveta, je TikTok najinovatívnejšou platformou na inzerovanie, no je najmenej dôveryhodný.
Spomedzi analyzovaných globálnych mediálnych značiek je TikTok je považovaný za najinovatívnejšiu sociálnu sieť – uvádza to 72 % marketérov. Na druhej strane, tieto krátke formy videa sú na poslednom mieste z hľadiska dôveryhodnosti. Iba 28 % marketérov tvrdí, že TikTok je dôveryhodným miestom pre reklamu.
Tento nedostatok dôvery môže pomôcť vysvetliť skutočnosť, prečo množstvo veľkých značiek nie je na platforme prítomná. TikTok však napreduje, pretože dôvera medzi marketérmi sa od roku 2020 zdvojnásobila.
Najlepšiu rovnováhu medzi mierou inovatívnosti a dôveryhodnosti má Instagram. 64 % marketérov ho považujú za dôveryhodný a 40 % za inovatívny.
Facebook ako dobre etablovanú platformu považuje za dôveryhodný len 53 % respondentov a 20 % z nich ho považujú za inovatívny.
Marketingoví špecialisti hodnotia YouTube a Instagram veľmi vysoko, no ukazuje to však nesúlad s názorom spotrebiteľa, ktorý kladie TikTok na prvé miesto.
Zdá sa, že TikTok, YouTube a Instagram ťažia z toho, že ich vnímanie je inovatívne alebo dôveryhodné. Výskum spoločnosti Kantar zistil, že marketéri plánujú v budúcom roku zvýšiť výdavky na svoje obľúbené formáty reklamy, a to predovšetkým v oblasti online videa, influencerov a sociálnych médií.
Michal Bílik
Zdroj: https://www.warc.com/