Sledovanie televízie ako zdieľaný zážitok je zrejme minulosťou, no nový výskum ukazuje, že spoločné sledovanie takzvanej connected (TV pripojená na internet) televízii je opäť na vzostupe. A čo o tom zadávatelia reklamy a mediálne agentúry potrebujú vedieť?

Pred rozšírením  internetu sa rodiny zhromažďovali v obývačkách pri TV, aby sledovali najnovší týždenný diel svojej obľúbenej televíznej relácie. Priatelia si organizovali televízne večierky a filmové noci. Sledovanie televízie s ostatnými bolo často vrcholom týždňa a kľúčovým prvkom socializácie s kamarátmi alebo rodinou.

Od tej doby posun k sledovaniu obsahu na mobilných zariadeniach (tabletoch, telefónoch, notebookoch) viedol k rozšíreniu možností kde obsah vzniká a kde ho divák sleduje. Prudko narástlo takzvané nelineárne sledovanie obsahu. Nedávna štúdia z dielne Google však odhaľuje, že tento vzorec správania mení YouTube a connected TV.

Prieskum, ktorý tento rok uskutočnila spoločnosť Google v spolupráci so spoločnosťou Ipsos, zistil, že napriek nárastu roztriešteného sledovania naprieč zariadeniami, diváci v celej Európe stále túžia po zdieľanom zážitku – a televízory pripojené k internetu sú prostriedkom na zbližovanie ľudí viac ako kedykoľvek predtým.

Vzhľadom na to, že 71 % opýtaných ľudí v Európe teraz tvrdí, že ich definícia televízie zahŕňa streamovacie služby ako Netflix, Amazon Prime a YouTube, pozrime sa na to, čo môžu značky urobiť, aby efektívne oslovili zákazníkov v ich obývačkách.

Využite pocit spolupatričnosti

Rovnako ako si diváci vytvárajú hlbšie spojenie s tvorcami obsahu na internete prostredníctvom fenoménu nazývaného „Ikea Effect“, najnovší výskum Google odhaľuje, že tri štvrtiny ľudí tvrdia, že dosahujú hlbšie spojenie aj s priateľmi a rodinou, s ktorými sledujú YouTube.

Jeden používateľ YouTube z Holandska dokonca zachádza tak ďaleko, že hovorí, že sledovanie YouTube na veľkej obrazovke je najlepší spôsob, ako sa spojiť. „Je to o tom byť spolu, spájať sa a smiať sa,“ hovorí.

Z prieskumu vyplýva že spoločné sledovanie TV ma na svedomí dobré pocity a a pre zadávateľov, ktorí chcú osloviť väčšie publikum môže byť práve connected TV spôsobom ako zacieliť svojich zákazníkov v dobrej nálade pri spoločnom sledovaní.

Zoznámte sa s trendami a žánrami obsahu

Je dôležité, aby inzerenti pochopili, aké žánre obsahu sa stávajú populárnymi na televízoroch pripojených k internetu. Týmto spôsobom môžu osloviť zainteresovaných používateľov na správnom mieste.

Napríklad doba pozerania cestovateľského obsahu YouTube na televízoroch pripojených k internetu medziročne vzrástla o 45 %, kým doba pozerania humorného obsahu v UK medziročne vzrástla o viac ako 50 %.

Videá inšpirované skupinovými aktivitami sa tiež objavujú ako obľúbené zdieľané zážitky pre divákov v ich obývačke. Napríklad tanečný obsah vzrástol medziročne o 22 % v celkovej dobe pozerania connected TV. Pre marketérov je lákavá aj možnosť zapojiť do života zákazníkov na veľkej obrazovke.

A opať tá ATTENTION!

Diváci, ktorí sledujú connected TV, venujú väčšiu pozornosť  aj reklamám. Okrem toho, že ľudia často sledujú svoje obľúbené cestovateľské relácie na svojich televízoroch, hľadajú aj  rady a informácie o svojich nákupných rozhodnutiach. V skutočnosti 57 % Európanov používa YouTube na prieskum produktov.

Pre značky a produkty môže byť náročné vyniknúť na preplnenom trhu digitálnej reklamy. Marketingoví špecialisti sa však môžu využiť connected TV, kde 86 % divákov tvrdí, že pri spoločnom sledovaní YouTube na televíznych obrazovkách venujú väčšiu pozornosť tomu, čo pozerajú.

Rodiny a priatelia spoločne sledujú obsah, ku ktorému by sa nedostali, keby boli sami. Vďaka connected TV sa stará dobrá obrazovka v domácnosti opäť stala populárnou – a marketéri majú príležitosť spojiť sa s publikom tam, kde sa cítia ako doma.

Michal Bílik, Mindshare Slovakia

Zdroj:

https://www.thinkwithgoogle.com/intl/en-emea/consumer-insights/consumer-trends/future-of-tv-shared-experience

O autorovi

Michal Bílik

Michal má u nás na vizitke uvedené Chief Operating Officer a stará sa o chod agentúry, klientov, inovácie a agentúrne tímy. Je to veľkokapacitný športovec. Zaujíma sa o triatlonové športy, technológie a rád má prehľad vo všetkom, čo sa okolo neho deje. Má vlastnú značku vína a veľmi rád sa učí.