Podľa výskumu realizovaného spoločnosťou MEDIARESEARCH v minulom roku, v Čechách rastie pozitívny záujem o komerčné aktivity zadávateľov v rámci sociálnych sietí, dokonca stúpa počet respondentov, ktorým reklama v prostredí sociálnych sietí neprekáža, na rozdiel od reklamy v klasických on-line médiách.
Informácie, zverejnené vo forme tlačovej správy, sú pomerne detailné. Pre tých z vás, ktorí neradi čítajú oficiálne MS Word dokumenty, prinášame stručné zhrnutie zverejnených zistení.
– ochota internetových užívateľov zapojiť sa do on-line komunity so záujmom o značku, výrobok alebo službu, vzrástla medziročne z 31% na 56%
– hlavným motívom je možnosť zdieľať svoje skúsenosti so značkou, ale aj súťaže, zľavy a poradenstvo
– počet ľudí, ktorí sú “oficiálnymi” fanúšikmi značiek sa medziročne takmer zdvojnásobil, a to 27% na 50%
– najčastejšie sa tak stalo na základe odporučenia známych, resp. správne povedané “priateľov”
– medziročne rastie aj počet ľudí, ktorí aktívne zdieľajú informácie, z pôvodných 37% na 58%
Richard Kopunik, Mindshare Slovakia
http://twitter.com/#!/BlogBrightMinds
Zdroj:
http://www.mediaresearch.cz/file/342/tz-septanda-vladne-marketingu-na-komunitnich-webech.doc