Nový model digitálneho predplatného ponecháva limitovaný prístup k obsahu zdarma a rozlišuje cenu predplatného podľa technologických platforiem. Čitatelia prichádzajúci z Google, Twitteru alebo Facebooku budú vo výhode.

Správa o novom “paywalle” sa začala šíriť médiami a sociálnymi platformami ako lesný požiar. Vzhľadom k pozícii NYT na trhu sa nie je čo čudovať. A pri pohľade na detaily oznámeného modelu neprekvapia ani zapálené diskusie a komentáre všetkých viac alebo menej “affluent” zdrojov.

NYT ponecháva čitateľom pristupujúcim na k jeho obsahu priamo cez doménu NYTimes.com možnosť prečítať si zdarma 20 článkov mesačne. Po prekročení daného limitu majú užívatelia a výber z 3 alternatívnych balíkov digitálneho predplatného – 15 USD za 4-týždňový prístup na web alebo mobilnú aplikáciu (195 USD za rok), 20 USD za webový prístup a iPad aplikáciu (260 USD za rok) alebo 35 USD za tzv. all-access plan (455 USD za rok) s možnosťou prístupu cez všetky platformy.

Aktuálni predplatitelia papierového vydania NYT budú mať prístup k digitálnym zdrojom zdarma, rovnako ako predplatitelia International Herald Tribune, medzinárodného vydania NYT.

Kontroverzné rozhodnutie naceniť balíky digitálneho predplatného podľa technologických platforiem sa stretlo v rámci diskusií a komentárov s defakto jednoznačne negatívnou reakciou. Oveľa viac komentovaným je však rozhodnutie ponechať bez limitu prístup pre čitateľov prichádzajúcich z Twitteru alebo Facebooku a naopak obmedziť počtom piatich článkov denne návštevníkov z Google. Odhliadnuc od otázky technologického riešenia limitovania prístupov (cookies?) sa vynára otázka akú správu chce NYT týmto krokom vyslať smerom ku Google.

Zdá sa, že v NYT sa rozhodli staviť na strategické partnerstvo so sociálnymi platformami, ktoré už dnes disponujú zásadným počtom užívateľov a poteciálnych čitateľov (FB 600 mil. +, Twitter 150 mil.+). Vzhľadom k faktu, že takmer 77% návštev NYTimes.com začína práve na ich home page a len 10% z celkového počtu návštev generujú vyhľadávače, počet čitateľov, ktorí budú aktuálnym rozhodnutím o limitovaní prístupu z Google postihnutí a možno aj nahnevaní je pomerne zanedbateľný. Naopak, stávka na čitateľov pripravených zdieľať zaujímavý obsah so sieťou svojich “friendov” alebo “followerov”, a rozširovať tak čitateľskú bázu za hranice bežných konzumentov obsahu tvoreného v NYT sa zdá byť lepšou alternatívou.

 

Richard Kopunik, Mindshare

http://twitter.com/#!/BlogBrightMinds
Zdroj:

http://www.nytimes.com/2011/03/18/business/media/18times.html?_r=1&smid=tw-nytimes&WT.mc_id=BU-SM-E-FB-SM-LIN-FTT-031711-NYT-NA&WT.mc_ev=click

http://www.alexa.com/siteinfo/nytimes.com

 

O autorovi

Richard Kopunik

Vyštudoval obchod a marketing. Vo sfére mediálnych agentúr pracuje už takmer 20 rokov. Zaujímajú ho nové trendy v oblasti marketingovej komunikácie a médií, technologické vychytávky, hudba, knihy, filmy a seriály. O nich, v akejkoľvek kombinácii, rád píše aj na našom blogu.