Spločnosť IEG, ktorá poskytuje poradenstvo v oblasti sponzorstva a partnerských programov, zverejnila správu podľa ktorej je možné v tomto roku očakávať rast výdavkov na sponzorstvo hudobných koncertov a festivalov v USA.

Aj napriek tomu, že koncertný biznis, ktorý podľa údajov spoločnosti Pollstar v USA narástol zo sumy 1,1 miliardy dolárov v roku 1990 na sumu 4,6 mld. USD v roku 2009, zaznamenal v roku 2010 prvý historický medziročný pokles, správa IEG avizuje pozitívne výhliadky a zdá sa, že živá hudba láka reklamných zadávateľov.

Odhad hovorí o čísle 1,17 miliardy USD, ktoré firmy v USA utratia v roku 2011 za sponzorstvo hudobných festivalov, samostatných koncertov alebo koncertných turné. Ak sa správa nemýli, uvedená suma predstavuje 7,3% medziročný rast v porovnaní s rokom 2010. Nakoniec, nie je sa čomu čudovať. Podľa analýzy spoločnosti Live Nation Entertainment 42 miliónov ľudí v USA navštevuje hudobné podujatia, z čoho 47% navštívi 2-4 podujatia za rok, 7% z navštívi dokonca 10 a viac eventov. Dopytu sa prispôsobujú aj samotní umelci. LNE uvázda, že zatiľa čo v roku 1993 bolo na turné v USA približne 500 umelcov, v roku 2007 to bolo už viac ako 2300 skupín a interpretov.

Presné informácie o regióne CEE, resp. Slovensku, nie sú bohužiaľ dostupné.

 

Richard Kopunik, Mindshare Slovakia

http://twitter.com/#!/BlogBrightMinds

 

Zdroj:

http://appletonhub.postcrescent.com/article/20110419/APC0507/110419052/With+concert+business+ailing++Ticketmaster+to+roll+out+‘dynamic+pricing+

http://www.billboard.biz/bbbiz/industry/touring/ieg-marketers-to-spend-1-17-billion-on-live-1005156152.story

O autorovi

Richard Kopunik

Vyštudoval obchod a marketing. Vo sfére mediálnych agentúr pracuje už takmer 20 rokov. Zaujímajú ho nové trendy v oblasti marketingovej komunikácie a médií, technologické vychytávky, hudba, knihy, filmy a seriály. O nich, v akejkoľvek kombinácii, rád píše aj na našom blogu.