Podľa výskumu realizovaného spoločnosťou MEDIARESEARCH v minulom roku, v Čechách rastie pozitívny záujem o komerčné aktivity zadávateľov v rámci sociálnych sietí, dokonca stúpa počet respondentov, ktorým reklama v prostredí sociálnych sietí neprekáža, na rozdiel od reklamy v klasických on-line médiách.

 

Informácie, zverejnené vo forme tlačovej správy, sú pomerne detailné. Pre tých z vás, ktorí neradi čítajú oficiálne MS Word dokumenty, prinášame stručné zhrnutie zverejnených zistení.

– ochota internetových užívateľov zapojiť sa do on-line komunity so záujmom o značku, výrobok alebo službu, vzrástla medziročne z 31% na 56%

– hlavným motívom je možnosť zdieľať svoje skúsenosti so značkou, ale aj súťaže, zľavy a poradenstvo

– počet ľudí, ktorí sú “oficiálnymi” fanúšikmi značiek sa medziročne takmer zdvojnásobil, a to 27% na 50%

– najčastejšie sa tak stalo na základe odporučenia známych, resp. správne povedané “priateľov”

– medziročne rastie aj počet ľudí, ktorí aktívne zdieľajú informácie, z pôvodných 37% na 58%

Richard Kopunik, Mindshare Slovakia

http://twitter.com/#!/BlogBrightMinds

 

Zdroj:

http://www.mediaresearch.cz/file/342/tz-septanda-vladne-marketingu-na-komunitnich-webech.doc

O autorovi

Richard Kopunik

Vyštudoval obchod a marketing. Vo sfére mediálnych agentúr pracuje už takmer 20 rokov. Zaujímajú ho nové trendy v oblasti marketingovej komunikácie a médií, technologické vychytávky, hudba, knihy, filmy a seriály. O nich, v akejkoľvek kombinácii, rád píše aj na našom blogu.