Chcete vedieť, čo motivuje užívateľov Facebook-u k tomu, aby mali radi („like“) vašu fan stránku? Podľa nedávneho prieskumu spoločností ExactTarget a CoTweet je odpoveď úplne jednoduchá – sú to kupóny a veci zdarma.
Podľa výsledkov zverejnených na stránke adage.com, až 40% opýtaných označilo hore spomenuté položky ako hlavné motivátory k tomu aby mali „radi“ firemnú fan stránku, 36% respondentov rado dostáva akékoľvek „freebies“ a 30% opýtaných chce dostávať informácie o pripravovaných výpredajoch a akciových cenách. 39% opýtaných chce prostredníctvom „like“ tlačidla vyjadriť svoju podporu značke alebo výrobcovi, no čo je dôležité zistenie – len 17% respondentov má sklon k nákupu produktu alebo služby od firmy, ktorej stránku označili tlačidlom „like“. Z toho vyplýva, že fan stránky sú vhodným nástrojom na prácu s existujúcimi zákazníkmi, no majú minimálny efekt na pritiahnutie nových.
Prieskum ukázal aj rebríček top 5 značiek, ktoré najlepšie pracujú na atraktívnosti svojich fan stránok.
1.Oreo (Nabisco)
2.Walmart
3.Victoria’s Secret
4.iTunes
5.Dove
Zaujímavým zistením pre marketérov je aj informácia o tom, kedy sa užívatelia pripájajú k svojej komunite. Podľa prieskumu, 65% užívateľov Facebook-u sa pripája len pred a po práci/škole a 69% z nich používa Facebook počas víkendov a voľných dní.
Ďaľšie zdroje: