Chcete vedieť, čo motivuje užívateľov Facebook-u k tomu, aby mali radi („like“) vašu fan stránku? Podľa nedávneho prieskumu spoločností ExactTarget a CoTweet je odpoveď úplne jednoduchá – sú to kupóny a veci zdarma.

Podľa výsledkov zverejnených na stránke adage.com, až 40% opýtaných označilo hore spomenuté položky ako hlavné motivátory k tomu aby mali „radi“ firemnú fan stránku, 36% respondentov rado dostáva akékoľvek „freebies“ a 30% opýtaných chce dostávať informácie o pripravovaných výpredajoch a akciových cenách. 39% opýtaných chce prostredníctvom „like“ tlačidla vyjadriť svoju podporu značke alebo výrobcovi, no čo je dôležité zistenie – len 17% respondentov má sklon k nákupu produktu alebo služby od firmy, ktorej stránku označili tlačidlom „like“. Z toho vyplýva, že fan stránky sú vhodným nástrojom na prácu s existujúcimi zákazníkmi, no majú minimálny efekt na pritiahnutie nových.

Prieskum ukázal aj rebríček top 5 značiek, ktoré najlepšie pracujú na atraktívnosti svojich fan stránok.

1.Oreo (Nabisco)

2.Walmart

3.Victoria’s Secret

4.iTunes

5.Dove

 

Zaujímavým zistením pre marketérov je aj informácia o tom, kedy sa užívatelia pripájajú k svojej komunite. Podľa prieskumu, 65% užívateľov Facebook-u sa pripája len pred a po práci/škole a 69% z nich používa Facebook počas víkendov a voľných dní.

 

 

Richard Kopunik, Mindshare

Ďaľšie zdroje:

http://adage.com/adagestat/post?article_id=145555

O autorovi

Richard Kopunik

Vyštudoval obchod a marketing. Vo sfére mediálnych agentúr pracuje už takmer 20 rokov. Zaujímajú ho nové trendy v oblasti marketingovej komunikácie a médií, technologické vychytávky, hudba, knihy, filmy a seriály. O nich, v akejkoľvek kombinácii, rád píše aj na našom blogu.