Líder v oblasti lokálnych skupinových nákupov, podľa zatiaľ neoverených informácií, smeruje na burzu. A to pomerne rýchlo. Správy sa objavili na základe informácií od ľudí blízkych finančnému manažmentu spoločnosti. Podľa týchto zdrojov sa zakladateľ a CEO Grouponu Andrew Mason so svojim tímom niekoľkokrát týždenne stretáva s bankármi aby prediskutovali detaily IPO plánovaného už na rok 2011.

Podľa neoverených zdrojov je cieľová valuácia na základe IPO nastavená na hodnotu medzi 15 až 20 miliárd USD. V realite týchto údajov sa nedávne odmietnutie ponuky na prevzatie zo strany Google za približne 6 miliárd USD rozhodne nejaví ako zlé rozhodnutie.

Zdá sa, že meteorický rast Grouponu, ktorý dokázal v poslednom kole fundraisingu získať investičné zdroje v hodnote 950 miliónov USD od spoločností Morgan Stanley, Greylock Ventures, Andreessen Horowitz a ďalších, čo bol mimochodom najlepší výsledok start-up spoločnosti za posledných 15 rokov, sa v najbližšom čase nemieni zastaviť. Alebo máme pred sebou ďalšiu dot.com bublinu?

 

Richard Kopunik, Mindshare

Zdroje:

http://dealbook.nytimes.com/2011/01/13/groupon-readies-for-an-i-p-o/

http://mashable.com/2011/01/13/groupon-prepares-for-spring-2011-ipo-at-a-15b-valuation-report/

O autorovi

Richard Kopunik

Vyštudoval obchod a marketing. Vo sfére mediálnych agentúr pracuje už takmer 20 rokov. Zaujímajú ho nové trendy v oblasti marketingovej komunikácie a médií, technologické vychytávky, hudba, knihy, filmy a seriály. O nich, v akejkoľvek kombinácii, rád píše aj na našom blogu.