Ak ste mali v posledných týždňoch pocit, že na vás za každým rohom číha sympatický pár s iniciálami W&K, zdá sa, že si za to čiastočne môžete aj sami. Aspoň podľa údajov z monitoringu sociálnych sietí.
Spoločnosť Webtrends zverejnila na Mashable zaujímavú infografiku mapujúcu buzz spojený s dnešnou, pre mnohých výnimočnou, udalosťou. Za všetko hovorí údaj uvedený v nadpise nášho piatkového postu – užívatelia microblogingovej služby Twitter postli za posledných 30 dní viac ako 900 000 správ týkajúcich sa kráľovskej svadby. Aby ste získali predstavu o aké číslo ide, jednoduchý prepočet na denný priemer (30 000 tweetov) predstavuje viac ako 70% spoločnosťou Webtrends nameraného buzz-u. Zvyšok doručil Facebook a blogosféra.
Ak by ste mali stále pocit, že sme na vás týmo číslom neurobili dojem, skúsime ďaľšie.
Podľa údajov spoločnosti Trendrr, počet blogov spojených s W&K narástol od začiatku apríla viac ako dvojnásobne – z takmer 47 miliónov na necelých 103 miliónov. Do tohoto čísla sa samozrejme nepočíta ten náš dnešný :)
A aby to nevyzeralo tak, že za tento obrovský šum môže len user generated content, ešte jedna správa z Trendrr.
Počet spravodajských príspevkov spojených so svadbou, indexovaných vyhľadávačom Bing, narástol od začiatku mesiaca viac ako 7 krát a denný priemer predstavoval približne 7 000 000.
Na záver niečo z lokálneho trhu. Podľa údajov z oficiálneho peoplemetrového merania sledovanosti TV staníc odvysielali naše najväčšie komerčné stanice od začiatku mesiaca viac ako 280 upútaviek na programy spojené s kráľovskou svadbou, ktorými oslovili približne 82% populácie Slovenska vo veku 12-54 rokov.
Richard Kopunik, Mindshare Slovakia
http://twitter.com/#!/BlogBrightMinds
Zdroj:
http://mashable.com/2011/04/29/royal-wedding-infographic/
http://mashable.com/2011/04/26/royal-wedding-social-media-sentiment/
TNS PMT 2010