Ďalší z dôkazov, že v prípade sociálnych médií nie je nikto prorokom: Globálny fastfoodový gigant McDonald’s musel stiahnuť svoju Twitter kampaň s hashtagom #McDStories približne po dvoch hodinách od jej spustenia.

 

Aktivita mala slúžiť na rozšírenie povedomia o vyberaných ingredienciách, kvalitných surovinách na prípravu jedla a spokojných zamestnancoch siete rýchleho občerstvenia.

Namiesto želaného efektu a šírenia pozitívnych vstupov sa stal presný opak. Užívatelia mikroblogingovej služby si totiž v krátkom čase „privlastnili“ spomenutý tagline kampane a využili ho na šírenie vlastných názorov na kvalitu jedla, hygienické podmienky v prevádzkach a ďalšie citlivé témy. Ako si asi viete predstaviť, mnoho zo správ nebolo práve pozitívnych. Niekoľko citácií v originálnom znení nájdete dolu.

V McDonald’s, zdá sa, neboli na takýto vývoj pripravení a jediné, čo dokázali urobiť je už spomenuté bleskové zastavenie celej kampane. Ako to už ale vo svete sociálnych médií a webu býva, čo sa raz stalo už sa neodstane. Správy sa chytili spravodajské servery a bloggeri (rovnako ako my :-) a buzz je na svete.

Na záver by sme radi zdôraznili, že našim cieľom nie je  vysmievať sa z kampane, respektíve jej výsledku. #McDStories je len jedným z čerstvých príkladov nevyspytateľnosti sociálnych médií a potreby mať pripravený krízový scenár.

 

Richard KopunikMindshare Slovensko

Zdroje: trackur.comtelegraph.co.uk

O autorovi

Richard Kopunik

Vyštudoval obchod a marketing. Vo sfére mediálnych agentúr pracuje už takmer 20 rokov. Zaujímajú ho nové trendy v oblasti marketingovej komunikácie a médií, technologické vychytávky, hudba, knihy, filmy a seriály. O nich, v akejkoľvek kombinácii, rád píše aj na našom blogu.