Nedávno sme na našom blogu uverejnili článok na tému olympijského sponzoringu. Dnes v téme pokračujeme.

Náš pôvodný text sa sústredil na fakt, že podľa zverejnených výsledkov výskumov porovnávajúcich vnímanie značiek spotrebiteľmi je efekt olympijského sponzoringu otázny, minimálne čísla tomu nasvedčujú.

Internetový magazín WARC zverejnil čerstvé informácie týkajúce sa čerstvých olympijských skúseností značiek ako čokoládový gigant Cadbury alebo Coca-Cola. A tie sú, naopak veľmi pozitívne, aspoň z pohľadu zmeny parametrov ako sú počet fanúšikov v sociálnych sieťach, zvýšenie návštevnosti firemných/produktových  web stránok a pod. Napríklad Cadbury uviedli, že ich facebookové stránky, twitter kanál a google+ stránky zaznamenali kumulatívny nárast fanúšikov o viac ako 2,5 milióna. Len počas 17 dní trvania londýnskych OH pribudlo 25 000 twitterových followerov (+50 %), 35 000 facebookových fanúšikov (+25 %) a 200 000 Google+ fanúšikov. Cadbury bol prvým zadávateľom, ktorý v UK použil na Twitteri nový reklamný formát – sponzorovaný trend. Spolu s vyšším zapojením na strane obojstrannej komunikácie s followermi to Cadbury označilo za zásadný faktor úspechu na mikroblogingovej platforme.

Zaujímavý výsledok, ktorý skôr potvrdzuje závery z nášho predchádzajúceho postu, uverejnil magazín marketingmagazine.co.uk. Podľa prieskumu z 11. a 12. júla len 29 % opýtaných Britov vedelo vymenovať jedného až dvoch olympijských sponzorov. Dobrou správou je, že počas samotnej udalosti stúplo toto číslo na  35 %, zatiaľ čo 3-5 sponzorov vedelo vymenovať stabilných 13-15 % respondentov. Sponzoring neúčinkoval pred otvorením  OH na takmer 29 % opýtaných, počas olympiády toto číslo kleslo na 16-17 %. Prieskum realizovala spoločnosť ICM.

Naopak, očakávaný pozitívny efekt na vývoj indexu spotrebiteľskej dôvery, meraný v UK spoločnosťou GfK, za nedostavil. Ako píše opäť marketingmagazine.co.uk, aj napriek verejným výdavkom vo výške takmer 10 miliárd libier, ktoré mali naštartovať ekonomiku, sú výsledky spomínaného indexu najpesimistickejšie za posledné obdobie, a sú na tom horšie, ako v čase vrcholenia krízy 2008-2009.

Richard KopunikMindshare Slovakia

Zdroj: marketingmagazine.co.uk

O autorovi

Richard Kopunik

Vyštudoval obchod a marketing. Vo sfére mediálnych agentúr pracuje už takmer 20 rokov. Zaujímajú ho nové trendy v oblasti marketingovej komunikácie a médií, technologické vychytávky, hudba, knihy, filmy a seriály. O nich, v akejkoľvek kombinácii, rád píše aj na našom blogu.