Prednedávnom sa mi dostala do rúk kniha Na plné koule od českého marketéra Pavla Šímu, kde napísal, že v prípade ak denne strávime za volantom 60 minút (to predstavuje približne čas, ktorý jazdím do práce a z práce) a pustíme si miesto štandardného hudobného rádia informačný podcast, tak približne za jeden rok takéhoto správania, vieme nasať toľko nových informácii, ako nám poskytne bakalárske štúdium na vysokej škole.

Len som sa usmial, pretože takto trávim čas v aute už niekoľko rokov. A nielen v aute, ale aj pri behu, na horskom bicykli, či vo fitku. „Čítam“ všetko čo sa mi dostane do smartphonu. Neprečítanú povinnú literatúru zo strednej školy, historické romány, poviedky, životopisy, prednášky, či prejavy amerických politikov. Ten zoznam by bol veľmi dlhý.

Keď o tom hovorím s ľuďmi v mojom okolí, pýtajú si odporučenia čo stojí za vypočutie. Podelím sa aj s vami:

Marketing / Business:      

  1. Číslom jeden je u mňa podcast Jirku Rozteckého MLADÝ PODNIKATEĽ. Všetok audio obsah majú aj na webe https://mladypodnikatel.cz/ vo video podobe. Jirka si pozýva zaujímavých hostí z českého i slovenského biznis prostredia a do hĺbky ich vyspovedá s cieľom, aby si poslucháči odniesli praktické využitie do svojich firiem. Je to veľmi obohacujúce.

  1. Druhým pre mňa najkvalitnejším zdrojom obsahu je taktiež český DEMARKETING Pavla Šímu. Pavel pripraví podcast raz za čas, ale je cítiť, že si dáva záležať na kvalitnej príprave.

  1. Celkom fajn je v angličtine spracovaná MARKETING SCHOOL od Neila Patela & Erica Siu. Títo autori vo svojich podcastoch zachytávajú široké spektrum zaujímavých tém.

Inšpiratívnych marketingových podcastov je určite veľa, ale tieto tri počúvam najčastejšie a snažím sa nevynechať žiadnu epizódu bez ohľadu na tému. Dobre sa pri tom aj zaspáva. :-)

Samozrejme, ľudia nie sú stroje a tak ako je potrebné na 100 % pracovať, je potrebné na 200 % vedieť vypnúť, čo predpokladám, že sa všetci stále s ťažkosťami učíme.

Keď už mam marketingu po krk, zapínam si (linky sú na iTunes – podcasty):

Verím, že po prečítaní tohto článku si obohatíte virtuálnu knižnicu o pár zaujímavých zdrojov, ktoré Vám pomôžu, nielen sa niečo nové naučiť, ale si aj spestriť činnosti, pri ktorých načerpávate energiu.

Michal Bílik, Mindshare Slovakia

ilustračná fotografia Pixabay

O autorovi

Michal Bílik

Michal má u nás na vizitke uvedené Chief Operating Officer a stará sa o chod agentúry, klientov, inovácie a agentúrne tímy. Je to veľkokapacitný športovec. Zaujíma sa o triatlonové športy, technológie a rád má prehľad vo všetkom, čo sa okolo neho deje. Má vlastnú značku vína a veľmi rád sa učí.