V americkom štáte Illinois je mestečko, ktorého obyvatelia sa stali hlavnými postavami kampane na nový elektromobil od Mitsubishi.

 

Normal (štát Illinois) je jedno z tých amerických miest, ktoré sú známe pre svoje zvláštne meno, tak ako napríklad Intercourse (v preklade pohlavný styk), alebo slovenská obec Havaj. Život v mestečku, ktoré leží uprostred kukuričných polí, donedávna verne kopíroval samotný názov mesta a dal by sa označiť za naozaj obyčajný alebo normálny. Asi by všetko ostalo po starom , keby do pokojného života v Normale nezasiahli ľudia z agentúry 180LA  s novou kampaňou na elektromobil Mitsubishi.

Mitsubishi prevádzkuje v Normale výrobný závod, čo tvorcov prirodzene priviedlo k myšlienke zapojiť mesto do kampane.  Výrobca automobilov poskytol obyvateľom mesta prednostne tisíc vozidiel z prvej série 15 000 elektromobilov (majitelia za autá zaplatili, ale nemuseli čakať v dlhom poradovníku) a tiež pomohli zabezpečiť inštaláciu a prevádzku tridsiatich staníc pre rýchle dobíjanie akumulátorov.  Normal sa tak mení na The New Normal – komunitu, ktorá jazdí na elektromobiloch série „i“ MiEV.

Môže sa zdať, že kampaň je postavená len na slovnej hračke, ale Mitsubishi aj obyvatelia mesta považujú projekt za skutočne revolučný. “Mesto Normal víta nové technológie šetrné k životnému prostrediu”, hovorí starosta Chris Koos, ktorý po návšteve vedenia Mitsubishi prišiel s nápadom aby výrobu elektromobilov „i“ MiEV  spustili aj v miestnom závode Mitsubishi. Zatiaľ, žiaľ, neúspešne. Určite by to bola krásna pointa celého projektu.

Reklamný spot predstavuje nový automobil netradičnou cestou a aj v tom sa chce Mitsubishi odlíšiť od konkurencie. Namiesto futuristického klipu prekvapí krátky dokument.  Prostredníctvom rozhovorov s obyvateľmi malého mesta zabalených do príjemnej dávky sentimentu vás prevedie mestečkom The New Normal a pritom sa nestratí hlavný odkaz kampane so silným dôrazom na technológie blízkej budúcnosti a „pro-zelený“ životný štýl. No kto by tam nechcel bývať?

http://youtu.be/IG0kOoWaOtQ

Juraj Mytny, Mindshare Slovakia

 

Zdroj:

http://www.adweek.com/news/advertising-branding/ad-day-mitsubishi-135677

O autorovi