O tom, že videá sú v marketingovej stratégii dneška nevyhnutnosťou, nie je potrebné sa rozpisovať. Ako však dosiahnuť, aby sme naplno využili jeho potenciál?

Momentálne môžeme za najviac využívanú online videoplatformu na Slovensku označiť YouTube (Facebook sem zatiaľ nezaraďujem, keďže nie je len  videoplatformou), a preto sa spoločne pozrime, ako vyťažiť z  komerčných videí na YouTube maximum.

Ponúkame vám osem spôsobov, ktoré môžu priniesť vášmu videu úspech na YouTube . Nejde o žiadne suché teórie, všetky demonštrujeme príkladmi z praxe.

 

  1. Umiestnenie brandu do prvých piatich sekúnd

Samozrejme, reklama sa totiž po 5 sekundách dá preskočiť (nepreskočiteľná bumper ad má 6 sekúnd), a umiestnením brandu na začiatok reklamnej správy zvyšujeme pravdepodobnosť či už spontánnej alebo podporenej znalosti značky.

V prvom príklade je značka prítomná počas celého trvania videa, v druhom príklade sa objaví v piatej sekunde:

 

  1. Voiceover

Hlas, ktorý vás upúta. K tomu nie je nutné nič viac, len počúvať.

 

  1. Výzva k akcii

Ak je vašim cieľom, aby užívatelia vykonali akúkoľvek interakciu, musíte ich k tomu vyzvať. Ak niečo chcete, vypýtajte si to.

V tomto videu je výzva k akcii jednoznačná a prítomná počas celého videa:

 

  1. Príbeh

Príbehy sú silné a pomôžu vašim potenciálnym zákazníkom stotožniť sa s vašou značkou prostredníctvom postoja.

 

  1. Hudba

Je veľmi dôležité, aby hudobná zložka upútala do takej miery, že nedovolí užívateľom reklamu preskočiť.

Príklady z praxe sú veľmi špecifické, keďže piesne sú šité značke na mieru:

 

  1. Celebrity, influenceri (a deti)

Tento bod získava na popularite najmä v poslednom období a stojí na tom, že pre zákazníkov je jednoduchšie stotožniť sa s osobou ktorá značku predstavuje  a nechať sa ňou ovplyvniť ku konzumácii.

Príklad z praxe – veľmi súčasný:

 

  1. Animácie, grafické a interaktívne prvky

Tento prvok sa najviac vyskytuje v reklamných videách propagujúcich videohry alebo rozprávky, ale dá sa uplatniť aj v iných prípadoch. Stačí dostatok kreativity.

 

  1. Humor a emócie

Emócie sú základ. Skúste sa však zamerať na tie pozitívne, ktoré sa potom zákazníkom vybavia v súvislosti s vašou značkou.

 

Na záver len dodám, že sú prípady kedy nič z vyššie uvedeného nemusí platiť, keď video predurčuje na úspech samotný produkt:

 

Viac inšpirácie hľadajte tu.

 

Silvia Kujovičová, Mindshare Slovakia

Ilustračný obrázok www.straightnorth.com

 

O autorovi

Silvia Kujovičová

Marketing študovala už na univerzite, najviac ju oslovil digital a profesionálne sa mu venuje už vyše dvoch rokov. Je certifikovaná odborníčka v Google Adwords a Google Analytics. Spravuje kampane na Facebooku, Instagrame a iných sociálnych sieťach, ktoré sú jej srdcovou záležitosťou. Veľmi ju baví dynamika a kreativita online marketingu a rada sleduje najnovšie trendy. Má skúsenosti z PR agentúry, ktoré využíva pri písaní firemného blogu. V súkromí rada varí, kde ju tiež baví kreativita a miluje filmy od Marvela a DC Comics.