Niekto si možno všimol, že jeho obľúbený knižný hrdina si po celom dni doma nalieva koňak istej značky. Iný to prehliada, lebo je veľa značiek, ktorých názov už zľudovel natoľko, že iné pomenovanie pre produkt už väčšinu ani nenapadne.

Rezistentný voči knižnému product placementu však nebude čitateľ románu The Bulgari Connection od autorky Fay Weldon. Spisovateľka produktívna od roku 1967, kedy vydala svoje prvé dielo, prijala “zákazku” od Bulgari. Zadanie bolo jasné – napísať román a spomenúť v ňom značku Bulgari  minimálne 12 krát. A tak v roku 2001 uzrelo svetlo sveta dielo, ktorým  zadávateľ  obdaroval svoju elitnú klientelu.

Detský čitateľ by o značkovom čítaní vedel porozprávať možno viac. Deti sa učia počítať so Skittles (The Skittles Riddles Math) či m&m´s cukríkmi (The m&m´s  Counting Book) alebo s čokoládkami od Hershey´s (The Hershey´s Kisses Addition Book). Vianočné čítanie plné cereálií deťom prináša Cheerios (The Cheerios Christmas Play Book).

Prežívanie čítaného príbehu môže byť skutočne emotívne, stotožnenie sa s hrdinom a čítaným príbehom prináša nový rozmer a obohacuje život. Keď som si pri čítaní knihy Norwegian Wood púšťala Beatles asi tisíc krát, kto vie, čo by som nosila na prste, keby som si prečítala 12 krát o značke Bulgari ;)

A vy? Už ste si niekedy product placement počas čítania všimli?

 

Ruzenka Holeckova, Mindshare Slovakia

Zdroj:

http://money.howstuffworks.com/product-placement7.htm

O autorovi