Ako Slováci čítajú knihy?
Myslíte si, že knihy sú na Slovensku ešte stále populárne? Prieskum MML–TGI SR nám prezradil, že za posledných 12 mesiacov kúpilo knihu v tlačenej forme iba 31 % Slovákov. Ešte horšie obstáli elektronické (5 %) a audio knihy (4 %). Zatiaľ čo tlačenú formu knihy nakupujú prevažne ženy (59 %), po elektronickej a audio knihe siahajú viac muži (55 %).
MML TGI-SR, 2-3Q 2017
Najobľúbenejšie bratislavské nákupné centrá
Ktoré bratislavské nákupné centrá navštevuje najviac Slovákov? Podľa najnovších údajov z prieskumu MML-TGI SR jednoznačne najviac Slovákov nakupuje v Auparku (1,1 mil.), za ktorým s približne polovičnou návštevnosťou nasleduje Eurovea (558 tis.) a Avion (509 tis.). Na štvrtom a piatom mieste sa umiestnil Central (382 tis.) a Bory Mall (336 tis.). Spomedzi bratislavských nákupných centier nakupuje najmenej Slovákov v Poluse (208 tis.) a Shopping Palace (164 tis.).
Zdroj: MML-TGI SR, 4Q. 2017
Počúvanosť slovenských rádií
Podľa najnovších výsledkov Národného prieskumu spotreby médií a životného štýlu MML-TGI SR (Q3-Q4 2017) počúva rádio denne až 62 % slovenskej populácie, pričom priemerný čas strávený pri tomto médiu pripadajúci na jedného Slováka predstavuje až 114 minút. Najvyššiu počúvanosť spomedzi slovenských rádií dosahuje aj naďalej Rádio Expres (19,2 %), za ktorým nasleduje Rádio Slovensko (17,2 %) a Fun rádio (11,0 %). V priebehu posledných troch rokov získalo najviac poslucháčov Rádio Vlna a Rádio Anténa Rock. Podrobný rebríček počúvanosti jednotlivých rádií na Slovensku v období Q3-Q4 2017 zobrazuje nasledujúci graf:
Zdroj: MML-TGI SR, Q3-Q4 2017
Marek Láska, Mindshare Slovakia