Svet technológií a sociálnych sietí je miesto s neuveriteľným množstvom fascinujúcich príbehov. Jedným z nich sa stal v minulom týždni aj príbeh o hre Draw Something, respektíve jej tvorcoch.

Je to na prvý pohľad jednoduché. Vytvoríte jednoduchú hru, ktorá ma vysokú mieru hrateľnosti a samozrejme jej nechýba sociálny rozmer. No a stane sa, že počtom stiahnutí s ňou predbehnete v rebríčkoch aj netrpezlivo očakávané pokračovanie neprekonateľného herného bestselleru. Na dvere vám vzápätí zaklopú minimálne tri herné giganty, ktoré chcú vašu firmu kúpiť za neuveriteľné peniaze. Neuveriteľné? Tak to skúsme dosadiť do reálneho sveta. Tá hra sa volá Draw Something.

Jej princíp je neuveriteľne jednoduchý (ako to už pri herných hitoch býva) – úlohou hráčov je nájsť si niekde na druhej strane školského dvora, mesta alebo za oceánom protihráča, ktorý háda, aké slovo sa snažíte vyobraziť prstom na obrazovke vášho tabletu alebo chytrého telefónu pomocou jednoduchej kresby. Počtom stiahnutí (viac ako 35 miliónov) predbehla hra dlho očakávaný hit od fenomenálnych fínskych ROVIO Angry Birds Space, mimochodom naozaj podarený, ťažko povedať koľký vlastne sequel, odohrávajúci sa niekde v neurčitej časti vesmíru. Hra sa stala v lídrom vo viac ako 84 krajinách sveta a doteraz v nej hráči vytvorili viac ako miliardu kresieb.

Firme s čudesným  názvom OMGPOP , ktorá DS vyrobila, preto okamžite zaklopali na dvere firmy ako Disney, Electronic Arts aby nakoniec prehrali v pytačkách s ďalším gigantom Zynga, stojacim za hrami ako je FarmVille, CityVille a pod (áno hit facebooku, ktorý nedávno ohlásil spin-off aj mimo svojho domovského prostredia). Sumy, ktoré lietajú vo vzduchu sú neoverené, ale „zdroje blízke akvizícii“ spomínajú sumu niekde medzi 200-205 miliónmi amerických dolárov. Tak čo, zdá sa vám to za hru starú niekoľko týždňov málo alebo veľa?

Poučné na príbehu je to, že nič nebýva zadarmo a za všetkým je tvrdá práca. Firma s tým čudným názvom je na svete už od roku 2006 a vytvorila viac ako 35 hier pre mobilné zariadenia alebo sociálne siete. Na otázku, či očakávali, že práve DS bude svetovým hitom, odpovedali nemenovaní zástupcovia firmy, že to nikto nečakal a nikto vlastne netuší, prečo to takto dopadlo. Milé, nie?
Richard KopunikMindshare Slovakia

Zdroje: GuardianArstechnica

O autorovi

Richard Kopunik

Vyštudoval obchod a marketing. Vo sfére mediálnych agentúr pracuje už takmer 20 rokov. Zaujímajú ho nové trendy v oblasti marketingovej komunikácie a médií, technologické vychytávky, hudba, knihy, filmy a seriály. O nich, v akejkoľvek kombinácii, rád píše aj na našom blogu.