Náborové video pre české pobočky rýchleho občerstvenia McDonald’s je ako päsť na oko. Márne by ste v ňom hľadali herecké výkony alebo aspoň chabý pokus o autenticitu. K dialógom sa radšej nevyjadrím.

První dny v McDonald’s: Hlavně pozor na okurku!

Spomenuté video si v kľude odpočívalo na anonymnom YouTube konte od začiatku tohto januára – nič nenasvedčovalo tomu, že by sa z neho mohol stať hit. To sa zmenilo začiatkom tohto týždňa a neznáme video “získalo na popularite”, v priebehu pár dní malo viac ako 170.000 videní.

Sám som niekoľko sekúnd myslel, že je to paródia alebo pokus o vtip. Ak ste náhodou tento skvost ešte nevideli, nech sa páči. Pre neveriacich – toto je skutčné a reálne video, publikované aj na oficiálnej stránke McDonald´s – První dny v McDonald’s.

První dny v McDonald’s



Samozrejme, ľudská tvorivosť a kreativita nepozná hraníc (čo je len dobre) a objavili sa rôzne paródie a obrázky:

Ten trapný moment, když zapomeneš na okurku

Vyskytlo sa aj tématické video z filmu “Pád tretej ríše” kde Hitler zistí že…Katka zabudla na uhorku!



Aj zlá reklama je reklama, platí to aj pre McDonald’s

Mohol by som pokračovať v pridávaní ďalších obrázkov, videí a textov na túto tému. Ale to nie je cieľom tohto článku. Stále totiž platí, že aj zlá reklama je reklama. Video sa stalo hitom sociálnych sietí, o jeho “kvalitách a obsahu” sa zmienil napríklad aj Reflex.cz, Sme.sk a samozrejme množstvo českých ako aj slovenských blogov a stránok.

A čo na to Mcdonald’s? Nie, nezačali sa ospravedlňovať, nestiahli video ale namiesto toho uverejnili vo štvrtok (25/1/2013) na svojej Facebook fan stránke nasledujúci príspevok:

Mcdonalds - Jirkovo Okurka Menu

Video, nech už bolo akokoľvek odfláknuté (rozlíšenie 360p?), prvoplánové a smiešne, splnilo svoj účel – vie o ňom minimálne 170.000 ľudí (podľa štatistík YouTube hlavne muži vo veku 18 – 44), McDonald’s získalo množstvo mediálneho priestoru zadarmo a dovolím si tvrdiť, že im tento kix ako značke nepoškodilo meno.

A čo ešte je na tejto “kampani” skvelé? McDonald’s na problém reagovali – či pomaly alebo rýchlo je na dlhšiu diskusiu, ale hlavne zareagovali sebaironicky a dovolím si tvrdiť, že sa im podarilo úspešne zlikvidovať problém. A ako bonus vytvoriť nové a špeciálne menu…

O autorovi