Máj je síce mesiac lásky, no každý hokejový fanúšik vie, že práve v tomto mesiaci sa odohrávajú majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji, čo sa teda s tou láskou nevylučuje. Z mediálneho pohľadu je to postrach komerčných televízií, pretože sa mení správanie väčšiny divákov, ktorí nadšene prepínajú svoje príjmače na hokej a k obrazovkám zásadnú aj tí, ktorí si TV počas bežných dní ani nezapnú.

Tentokrát je tu navyše pridaná divácka hodnota – šampionát opäť hosťuje Slovensko.

 

Kam na hokej?

Aj tí, ktorí nevlastnia lístok na štadión, si môžu vychutnať hokejovú atmosféru v davoch fanúšikov prostredníctvom fan zón alebo v baroch, kde bez rezervačky asi ťažko chytia stôl. Tu sú možnosti pre televíznych divákov:

RTVS odvysiela počas majstrovstiev  dokopy 64 zápasov v čase ich trvania 10.5. – 26.5.2019 – budú to priame prenosy alebo záznamy na Jednotke a Dvojke podľa rozpisov.

Verejnoprávna televízia sľubuje mapovanie diania cez televíznu obrazovku, sociálne siete (Instagram aj Facebook), rozhlas a aj na svojom webe. Online bude vysielanie zabezpečené vo full HD kvalite na stránke hokej.rtvs.sk. Taktiež si budeme môcť pozrieť zápasy cez TV aplikáciu RTVS v HbbTV (ponúkne priame prenosy zápasov, ktoré nebude vysielať televízna Jednotka alebo Dvojka).

Okrem zápasov a štúdií sa na obrazovky dostanú aj doplnkové formáty k hokeju – seriály: Hokejová republika, 25 majstrovstiev, S hokejkou a pukom, či seriál Aj oni boli pri medailách. RTVS bude vysielať zo štúdií, ktoré, ako uvádza RTVS, pre lepšie sprostredkovanie atmosféry vytvorila na mieru s najmodernejšou technológiou priamo na štadiónoch v Košiciach a v Bratislave. Divákom sľubujú kompletný prehľad o dianí. Po večerných zápasoch budú sumarizovať celý deň zostrihmi.

RTVS svoj reklamný priestor vypredala v rekordnom čase. Za rýchlosť určite vďačí aj faktu, že MS sa tento rok konajú na Slovensku, preto môžme očakávať väčšiu divácku základňu. Je to prémiový priestor, klienti sa s hokejom spájajú kvôli imidžu a prezentujú svoju značku.

V každom prípade ide o najatraktívnejší priestor počas roka. Pre RTVS ako verejnoprávnu televíziu je zákonne výrazne obmedzovaný v porovnaní s ostatnými komerčnými staniciami. Určite nebude chýbať hlavný sponzor hokeja Škoda. Takisto môžme očakávať Orange, Kaufland, Fortuna, Nike a mnoho ďalších sponzorov.

Počas základnej časti boli minulý rok na Jednotke vysielané len zápasy slovenskej reprezentácie. Čísla sledovanosti zápasov za rok 2018 sú uvedené v tabuľke.

Live prenosy Počet zápasov Priemerný Rating (All 12+) Priemerný Share (All 12+)
základná časť 26 6,6 21,4 %
Jednotka 7 14,6 46,6 %
Dvojka 19 3,6 12,2 %
štvrťfinále 2 5,6 16,5 %
Jednotka 1 5,3 12,9 %
Dvojka 1 5,8 20,1 %
semifinále 2 5,3 20,7 %
Jednotka 1 4,4 23,8 %
Dvojka 1 6,1 17,5 %
bronz 1 6,0 25,1 %
Dvojka 1 6,0 25,1 %
finále 1 12,6 32,2 %
Jednotka 1 12,6 32,2 %
Total 32 6,6 21,5 %

Zdroj: PMT/Kantar TNS Slovakia

Lenka Tomalová, Mindshare Slovakia

 

Zdroj: http://www.rtvs.sk

O autorovi

Lenka Tomalová

Lenka u nás pracuje ako senior manager na oddelení The Exchange, inak povedané, zodpovedá za plánovanie a nákup mediálnych kampaní. Sama sa venuje hlavne televíziám.