Pomerne zvláštny, ale výsostne aktuálny titulok vychádza z výsledkov každoročného prieskumu reputácie korporátnych značiek s názvom Reputation Quotient Study. Realizuje ho spoločnosť Harris Interactive na vzorke 17 555 jednotlivcov, pričom sa pýta na 60 najznámejších spoločností z USA.

 

Výsledné číslo je súhrnným ukazovateľom dvadsiatich parametrov, ktoré sú rozdelené do šiestich kategórií, ako sociálna zodpovednosť, produkty a služby, emocionálny rozmer značky, pracovné podmienky, finančné výsledky a nakoniec vízia spoločnosti a jej vedenie.

Ako už napovedá titulok, v tomto roku sa víťazom tejto „Valentínskej“ súťaže stalo Apple a s výsledkom 85,62 predbehlo minuloročného víťaza Google (82,82). Nasledujú značky ako Coca-Cola, Amazon (skokan roka v oblasti emocionálneho rozmeru značky), Kraft Foods, The Walt Disney Company, Johnson & Johnson, Whole Foods Market, Microsoft a UPS.

Zostáva nám len konštatovať, že skôr zábavná správa sa zaradí k ďalším, pomerne dôležitejším informáciám  spojených s „jabĺčkármi“. A že je z čoho vyberať – nedávny nárast hodnoty akcií Apple nad úroveň 500 USD, ktorý z Apple urobil najhodnotnejšiu firmu na svete z pohľadu kapitalizácie, tomu predchádzajúce oznámenie pozitívnych hospodárskych výsledkov za Q1 (profit 13,1 miliardy USD), rast príjmov z tzv. emerging markets na aktuálnych 22 mld. USD (1,4 mld. USD v roku 2007!), alebo hodnota hotovosti a jej ekvivalentov na účtoch Apple vo výške takmer 98 mil. USD (!).

Na záver malá štatistika z úst samotného Tima Cooka (CEO Apple) – trvalo 22 rokov predať 55 miliónov počítačov Mac, 5 rokov stačilo na predaj 55 miliónov iPodov a 3 roky na predaj rovnakého počtu (áno 55 miliónov) iPhonov.
Čo dodať? Jedine ak šťastného Valentína, Apple!
Richard KopunikMindshare Slovakia
Zdroje harrisinteractive.comtechcrunch.com | Follow @BlogBrightMinds na Twitteri

O autorovi

Richard Kopunik

Vyštudoval obchod a marketing. Vo sfére mediálnych agentúr pracuje už takmer 20 rokov. Zaujímajú ho nové trendy v oblasti marketingovej komunikácie a médií, technologické vychytávky, hudba, knihy, filmy a seriály. O nich, v akejkoľvek kombinácii, rád píše aj na našom blogu.