Facebook je sociálna sieť, ktorá mení naše životy a k tomu patria aj zmeny a rušenie pravidiel, ktoré si samotný Facebook vymyslí. Podobá sa to na evolúciu v prírode, ktorá často zrušila celé smery a vetvy vývoja keď sa ukázali neperspektívne, a išla na to z iného konca.
Ak ste sa profesionálne venovali sociálnym médiám už pred niekoľkými rokmi, vedeli ste, že sa nesmie vyhlásiť súťaž typu „zdieľajte (lajkujte) tento príspevok a vyhrajte…“ Netrvalo dlho a toto pravidlo už bolo minulosťou; Facebook, ktorý to zamýšľal dobre a chcel nás ochrániť pred spamovaním, zistil, že sa pravidlo beztak nedodržiava a keby zaviedol reštrikcie, bol by sám proti sebe.
Najnovšie sa hovorí o zrušení „20-percentného pravidla“, ktoré „zbožňujú“ všetci admini – totiž, ak chceme dať sponzorovaný post s obrázkom alebo website klik, v obrázku nesmie byť viac ako 20-percent textu, inak sa zaplatiť nedá. Toto pravidlo, ktorým je facebook tiež zdanlivo (a aj reálne) sám proti sebe, vzniklo zo snahy ušetriť ho od zahltenia reklamnými odkazmi. Všetko však nasvedčuje tomu, že Facebook toto pravidlo prehodnocuje. Reštrikcie za zahltenie textom však budú – čím viac textu bude v obrázku, tým menej ľudí ho za rovnaký budget uvidí.
V každom prípade by bolo takéto nastavenie určite menej rigidné ako doterajší systém a v mnohých prípadoch by uvoľnilo ruky zadávateľom reklamy.
Marian Jaslovský, Mindshare Slovakia