Instagram prednedávnom predstavil novinku v podobe nového algoritmu, pomocou ktorého vám bude ukazovať posty na základe vašich preferencií, nie chronologicky. Tento krok môžeme považovať za prirodzený vývoj, pretože počet účtov, ktoré priemerný užívateľ sleduje, sa v poslednom roku viac ako zdvojnásobil, čo znamená, že iba časová postupnosť na zobrazovanie príspevkov nestačí.

instagram-logo

Medzi instapopuláciou táto správa priam vyvolala paniku. Populárne osobnosti, ktoré majú stovky až tisíce followerov, sa začali báť, že sa ich umelecké diela nedočkajú zaslúženého uznania. A prišli aj s perfektným riešením – zapnite si notifikácie a nepremeškajte žiaden príspevok! Ale je toto riešenie naozaj perfektné a potrebné?

Preveďme si to do praxe. Na Instagrame sledujete napríkolad 50 účtov, medzi ktorými sú vaši priatelia, ale aj známe a sociálne aktívne osobnosti. Povedzme, že každý pridá novy príspevok minimálne jedenkrát denne, to je 50 mobilných pípnutí. Otravne, však? Nepotrebujete byť upozornený vždy, keď niekto zverejni fotku svojho jedla, ktoré nebudete jesť, alebo západu slnka, ktorý neuvidíte. V skratke, nezapínajte si notifikácie, a obzvlášť nie na každú osobu, ktorá vás o to požiada. Aspoň zatiaľ nie.

Stále ešte nepoznáme dôsledky tejto zmeny a ako sa prejaví na našom timeline. Instagram potvrdil stanovisko, že algoritmus ovplyvni iba poradie príspevkov, nie ich existenciu. Stále tam všetky budú, len v inom poradí. Určite nezmeškáte žiaden post vašich obľúbených interpretov alebo rodinných príslušníkov, budú vám zobrazované na základe vašej preferencie.
Tejto zmeny sa však boja aj marketéri, z logických dôvodov. Miera dosahu príspevkov je pre nich smerodajná, chcú zasiahnuť cieľovú skupinu a po novom to bude ťažšie. Tu mi ostáva len povedať to čo bolo stokrát povedané. Ten, kto ma lojálnych zainteresovaných zákazníkov vyhráva. A vždy, ako všade nielen na sociálnych sieťach, ide hlavne o kvalitu obsahu.

Silvia Kujovičová, Mindshare Slovakia

O autorovi

Silvia Kujovičová

Marketing študovala už na univerzite, najviac ju oslovil digital a profesionálne sa mu venuje už vyše dvoch rokov. Je certifikovaná odborníčka v Google Adwords a Google Analytics. Spravuje kampane na Facebooku, Instagrame a iných sociálnych sieťach, ktoré sú jej srdcovou záležitosťou. Veľmi ju baví dynamika a kreativita online marketingu a rada sleduje najnovšie trendy. Má skúsenosti z PR agentúry, ktoré využíva pri písaní firemného blogu. V súkromí rada varí, kde ju tiež baví kreativita a miluje filmy od Marvela a DC Comics.