Magazín Ad Age zverejnil výsledky prieskumu realizovaného GfK MRI Starch Advertising Research, ktorý mal za cieľ vybrať zpomedzi viac ako 90 tisíc inzerátov uverejnených v roku 2010 v 187 magazínoch, tie, ktoré boli najúčinnejšie v smerovaní čitateľov k realizácii nákupného rozhodnutia, resp. k zváženiu kúpy inzerovaného produtu alebo služby.
Aj keď za dá možno takáto iniciatíva chápať ako snaha vydavateľov magazínov o záchranu krízou a zmenou preferencií zadávateľov reklamy postihnutého trhu, určite ide o zaujímavé údaje, minimálne indikujúce potenciál výkonu tlačenej inzercie v rámci jednotlivých produktových kategórií.
Pre porovnanie nájdete pod článkom aj link s výsledkami z roku 2009.
Richard Kopunik, Mindshare Slovakia
Zdroj:
http://adage.com/article/mediaworks/effective-magazine-ads-2010/227244/
http://adage.com/article/mediaworks/magazines-effective-print-ads-2009/141738/