Mnohé štáty tlačia na povinné znižovanie emisií, čo vedie k elektrifikácii automobilov. Väčšina európskych metropol vyhlásila aj rok, odkedy do centra nepustia vozidlo so spaľovacím motorom. Takmer každá významná automobilka má, alebo v dohľadnej dobe bude mať, hybridné alebo elektrické auto.

Ďalším dôležitým míľnikom vo vývoji automobilizmu je úplná autonómna jazda. V súčasnosti je definovaných päť úrovní autonómnej jazdy, pričom najvyššia úroveň je automobil, ktorému zadáte cieľovú destináciu a on vás tam odvezie. Automobil preberá úplnú kontrolu nad vedením vozidla. V takýchto vozidlách sa nenachádzajú ani pedále ani volant. Na svete je už teraz niekoľko prototypov, ktoré už takúto jazdu zvládnu, napr. Volkswagen Sedric.

Na takúto doteraz sci-fi prepravu chýba okrem doriešenia rôznych programovacích etických dilem (koho by v prípade neodvrátiteľnej nehody vybral – napríklad vodiča, alebo dieťa, ktoré Vám vbehne do cesty) aj legislatívne schválenia. Momentálne existujú autá úrovne 2 a budúci rok má byť legislatívne schválená úroveň 3 a s ňou prídu aj prvé modely.

Človek, môže počas autonómnej jazdy sledovať televíziu, alebo sa venovať rôznym iným činnostiam. Otázka znie, ako to reklamne využiť, keďže outdoorová reklama stráca pri takejto preprave význam. Spoločnosť Intel a Warner Bros. vytvorili partnerstvo s cieľom vývoja palubnej zábavy v automobiloch budúcnosti. V nasledujúcich rokoch teda bude rásť význam automobilov ako nosičov digitálneho obsahu. Pasažieri budú môcť sledovať filmy, seriály, ale aj virtuálnu, alebo rozšírenú realitu. Tak ako si v súčasnosti nakupujeme aplikácie do našich telefónov, budeme si môcť zakúpiť rôzne vylepšenia systému.  „Fanúšik Batmana by si mohol virtuálne užívať jazdu v Batmobile ulicami Gotham City, alebo okienkom sledovať okolitý svet doplnený o virtuálne prvky – napríklad rôzne objaviteľské zážitky, alebo reklamu,“ priblížil budúce možnosti šéf Intelu.

Okrem toho treba byť pripravený aj na reklamu, ktorá bude na displejoch zobrazená. Podobným vývojom, akým prebiehalo rozšírenie smart telefónov prejde za pár rokov aj automobil.

Kľudne môže dôjsť k situácií, že po nastúpení sa Vám ozve hlas „Tuto cestu Vám sponzoruje spoločnosť XY“

Na prvý pohľad sa to stále môže zdať ako vzdialená budúcnosť, no vývoj napreduje míľovým krokmi a ani sa nenazdáme a naše ulice budú vyzerať ako vo filme Minority report.

Andrej Matyáš, Mindshare Slovakia

Source: https://www.forrester.com

O autorovi

Andrej Matyas

V brandži médií a marketingu je od roku 2007. Cez rôzne pozície sa dostal až na Client Leadership. Má na starosti spokojnosť našich klientov. Jeho záľuby sú autá, šport a dve deti.