Google Nexus 7 je v UK hitom vo vyhľadávaní, Apple aj tak vedie

Agentúra Hitwise sa nedávno pozrela na to, ako sa prejavilo ohlásenie nového Google Tabletu Nexus 7 vo vyhľadávaní na Britských ostrovoch. Ako to už býva, oznámenie ďalšieho „iPad killera“ sa okamžite prejavilo na počte hľadaní nového modelu a Nexus 7 sa umiestnil na 2. pozícii v kategórii tabletov, keď získal viac ako 16-percentný podiel na celkovom počte dopytov.

To asi samozrejme nie je nič prekvapivé.  Zaujímavý je však okamžitý paralelný prepad záujmu o konkurenčný iPad. Aj napriek tomu, že si Apple udržal jednoznačný náskok pred konkurenciou, zaznamenal výrazný pokles requestov v rozsahu -12 – 16%, dokonca pri hesle apple iPad 2 až viac ako 40-percentný skok smerom dolu. Celkovo zaznamenala značka Apple pokles hľadaní na úrovni -15%, aj napriek tomu však vedie s podielom 56%. Google je druhý s o niečo viac ako 20 %.

Ak by vás zaujímalo, ako to vyzeralo vo vyhľadávaní s Nexusom 7  u nás, dolu nájdete ilustračný graf z Google Insights pre vyhľadávanie za posledných 90 dní. Červená linka patrí iPadu, modrá Nexusu 7 a oranžová Surface od Microsoftu. Nominálne čísla síce nepoznáme, ale z grafu je jasné, že iPad vedie aj u nás, a obe novinky sa mu na krátky čas priblížili. Ak chcete, tak toto je ďalší dôkaz priameho prepojenia medzi informáciami, ktoré spotrebitelia získavajú z médií alebo reklamy a vyhľadávaním na internete. Dnešní spotrebitelia chcú viac kontroly a informovanosti. Chcú vedieť viac o produktoch, ktoré ich zaujímajú.

Dáta z vyhľadávačov samozrejme nie je možné prezentovať ako indikátor budúceho úspechu modelu Nexus 7. V minulom roku zverejnila spoločnosť Kantar informáciu, že až 73 % z celkového počtu 3,62 milióna britských majiteľov tabletov vlastní niektorý z modelov iPad. Nasledoval Samsung so 6-percentným podielom. Globálny podiel Apple v segmente tabletov postupne klesol (83 % v roku 2010 po 73 % v roku 2011, Gartner), a tá istá výskumná spoločnosť predpovedá, že Apple si svoju dominanciu udrží minimálne do roku 2016 (odhad podielu na úrovni 45 %). A práve tablety s Androidom by mali postupne jeho dominanciu znižovať. Nedávno ohlásený hybrid Microsoft Surface pravdepodobne tiež zamieša karty.

Informácie o slovenskom trhu sa nám nepodarilo získať. Pre ilustráciu pohľad do susedného Česka. Podľa tamojších médií sa v roku 2011 predalo celkovo zhruba 100 000 tabletov. V tomto roku sa očakáva približne tretinový nárast. Trhu dominoval Apple, nasledovaný Samsungom a Acerom. Ak niekde narazíte na informácie o slovenskom trhu, pridajte komentár, alebo nám dajte vedieť.

 

Richard Kopunik, Mindshare Slovakia

Zdroj: Experian.com, Samsungmaina.mobilmania.cz

O autorovi

Richard Kopunik

Vyštudoval obchod a marketing. Vo sfére mediálnych agentúr pracuje už takmer 20 rokov. Zaujímajú ho nové trendy v oblasti marketingovej komunikácie a médií, technologické vychytávky, hudba, knihy, filmy a seriály. O nich, v akejkoľvek kombinácii, rád píše aj na našom blogu.