Máj je síce mesiac lásky, no každý hokejový fanúšik vie, že práve v tomto mesiaci sa odohrávajú majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji, čo sa teda s tou láskou nevylučuje. Z mediálneho pohľadu je to postrach komerčných televízií, pretože sa mení správanie väčšiny divákov, ktorí nadšene prepínajú svoje príjmače na hokej a k obrazovkám zásadnú aj tí, ktorí si TV počas bežných dní ani nezapnú.
Tentokrát je tu navyše pridaná divácka hodnota – šampionát opäť hosťuje Slovensko.
Kam na hokej?
Aj tí, ktorí nevlastnia lístok na štadión, si môžu vychutnať hokejovú atmosféru v davoch fanúšikov prostredníctvom fan zón alebo v baroch, kde bez rezervačky asi ťažko chytia stôl. Tu sú možnosti pre televíznych divákov:
RTVS odvysiela počas majstrovstiev dokopy 64 zápasov v čase ich trvania 10.5. – 26.5.2019 – budú to priame prenosy alebo záznamy na Jednotke a Dvojke podľa rozpisov.
Verejnoprávna televízia sľubuje mapovanie diania cez televíznu obrazovku, sociálne siete (Instagram aj Facebook), rozhlas a aj na svojom webe. Online bude vysielanie zabezpečené vo full HD kvalite na stránke hokej.rtvs.sk. Taktiež si budeme môcť pozrieť zápasy cez TV aplikáciu RTVS v HbbTV (ponúkne priame prenosy zápasov, ktoré nebude vysielať televízna Jednotka alebo Dvojka).
Okrem zápasov a štúdií sa na obrazovky dostanú aj doplnkové formáty k hokeju – seriály: Hokejová republika, 25 majstrovstiev, S hokejkou a pukom, či seriál Aj oni boli pri medailách. RTVS bude vysielať zo štúdií, ktoré, ako uvádza RTVS, pre lepšie sprostredkovanie atmosféry vytvorila na mieru s najmodernejšou technológiou priamo na štadiónoch v Košiciach a v Bratislave. Divákom sľubujú kompletný prehľad o dianí. Po večerných zápasoch budú sumarizovať celý deň zostrihmi.
RTVS svoj reklamný priestor vypredala v rekordnom čase. Za rýchlosť určite vďačí aj faktu, že MS sa tento rok konajú na Slovensku, preto môžme očakávať väčšiu divácku základňu. Je to prémiový priestor, klienti sa s hokejom spájajú kvôli imidžu a prezentujú svoju značku.
V každom prípade ide o najatraktívnejší priestor počas roka. Pre RTVS ako verejnoprávnu televíziu je zákonne výrazne obmedzovaný v porovnaní s ostatnými komerčnými staniciami. Určite nebude chýbať hlavný sponzor hokeja Škoda. Takisto môžme očakávať Orange, Kaufland, Fortuna, Nike a mnoho ďalších sponzorov.
Počas základnej časti boli minulý rok na Jednotke vysielané len zápasy slovenskej reprezentácie. Čísla sledovanosti zápasov za rok 2018 sú uvedené v tabuľke.
Live prenosy | Počet zápasov | Priemerný Rating (All 12+) | Priemerný Share (All 12+) |
základná časť | 26 | 6,6 | 21,4 % |
Jednotka | 7 | 14,6 | 46,6 % |
Dvojka | 19 | 3,6 | 12,2 % |
štvrťfinále | 2 | 5,6 | 16,5 % |
Jednotka | 1 | 5,3 | 12,9 % |
Dvojka | 1 | 5,8 | 20,1 % |
semifinále | 2 | 5,3 | 20,7 % |
Jednotka | 1 | 4,4 | 23,8 % |
Dvojka | 1 | 6,1 | 17,5 % |
bronz | 1 | 6,0 | 25,1 % |
Dvojka | 1 | 6,0 | 25,1 % |
finále | 1 | 12,6 | 32,2 % |
Jednotka | 1 | 12,6 | 32,2 % |
Total | 32 | 6,6 | 21,5 % |
Zdroj: PMT/Kantar TNS Slovakia
Lenka Tomalová, Mindshare Slovakia
Zdroj: http://www.rtvs.sk