V náročnom období, ktoré prežívame, sú kreativita a pozitívne myslenie veľmi osviežujúce. Kreativita značiek aj tvorcov-jednotlivcov sa prispôsobila situácii a pomáha nám zvládať izoláciu. Prinášame vám ukážku niekoľkých zaujímavých kreatívnych nápadov zo sveta ovplyvnených koronavírusovou pandémiou, ktoré vás nezdeprimujú, ale naopak, potešia.

McCann/Kevin Bacon: ‘#IStayHomeFor,’ Maximum Effort, McCann Worldwide

Agentúra McCann v spolupráci s hercom Kevinom Baconom rozbehla iniciatívu s cieľom povzbudiť každého, kto sa správa zodpovedne a ostal doma. Výzva #IStayHomeFor žiada ľudí, aby uverejňovali na sociálnych sieťach fotografie seba samých s textami označujúcimi mená milovaných, ktorých sa tak snažia chrániť. Do kampane sa zapojili osobnosti ako David Beckham, Demi Lovata či Elton John.

Nike: ‘March Madness. It’s Spreading,’ Wieden+Kennedy Portland

Táto kampaň s názvom March Madness, zameraná na tému nákazy vznikla ešte v roku 1999 v spolupráci spoločnosti Nike a agentúry Wieden & Kennedy. Vzhľadom na aktuálnu situáciu a zrušenie marcových turnajov kvôli epidémii má spot úplne inú atmosféru.  Kreatívec Mik Folin, jeden z autorov kampane, povedal: „Teraz je znepokojujúce vidieť že obrazy, ktoré sme vymýšľali, skutočne ožívajú.“

Ford: ‘Built to Lend a Hand; Built for Right Now,’ Wieden+Kennedy New York

Spoločnosť Ford v marci stiahla všetky svoje národné reklamy na vozidlá a nahradila ich imidžovými, v ktorých prezentuje svoju pomoc poskytnutú v minulosti pre zákazníkov v oblastiach postihnutých požiarmi, hurikánmi či tornádami. Rovnako chce naďalej pomáhať tým, ktorých sa týkajú negatívne dopady COVID-19.

Jure Tovrljan: ‘Coronavirus Logos,’

Slovinský kreatívny riaditeľ Jure Tovrljan predstavil slávne logá v čase koronavírusu. Napríklad morská víla Starbucks má teraz masku a prekrývajúce sa kruhy Mastercard sa od seba odtrhnú. Spočiatku dostával na toto prevedenie lôg negatívne reakcie, ale jeho snaha bola vytvoriť ich v „pozitívnom duchu“, aby tým šíril posolstvo zodpovedného spoločenského dištancovania sa iným spôsobom.

Coca-Cola: Staying apart, Mercado McCann

Spoločnosť Coca-Cola v spolupráci s agentúrou  Mercado McCann umiestnila billboard na Times Square v New Yorku, ktorý ľuďom prostredníctvom kreatívy s medzerami medzi písmenami hovoril, aby dodržiavali od seba odstup a vyhýbali sa vzájomnému kontaktu. “Staying apart is the best way to stay united” hovorí text billboardu.

Social Distancing – Versions of Beatles, Queen LP Covers Revealed, Activista Los Angeles

Aby sa zvýšila informovanosť o potrebe dodržiavania vzdialenosti  počas prebiehajúcej pandémie koronavírusu,  spoločnosť Activista Los Angeles, pripravila obaly slávnych albumov, v ktorých členov kapely od seba vzdialila. Ide o kapely Beatles (Abbey Road), Queen (Queen II), Kiss (Destroyer), Blondie (Blondie), U2 (Joshua Tree), Ramones ( Antológia) a B-52 (Wild Planet). Všetky si ich môžete pozrieť na tejto adrese.

WHO Spread out. Save Lives, The Other Guys

Reklama vytvorená kanadskou The Other Guys pre Svetovú zdravotnícku organizáciu nám prostredníctvom svojej kreatívy odkazuje, že koronavírus nerozlišuje medzi rasou alebo spoločenským postavením. Aby sa zabránilo jeho šíreniu, mali by sme od seba dodržiavať aspoň 2 metrový odstup. Ale najlepší spôsob ako potlačiť šírenie je zostať doma. Celý článok nájdete tu.

Bibiana Jajcay, Mindshare Slovakia

Zdroje:

www.Adage.com   

www.thedrum.com

www.ultimateclassicrock.com

www.adsoftheworld.com

O autorovi

Bibiana Jajcay

Bibiána študovala na Univerzite sv. Cyrila a Metoda, odbor marketingová komunikácia. V Mindshare pôsobí na oddelení Exchange, kde sa venuje TV nákupu.