V mojich predchádzajúcich blogoch som písala už o najkrajších vianočných kampaniach, naposledy o najstrašidelnejších Halloweenskych reklamách a teraz, keď leto a teplo je konečne, po dlhej a upršanej zime, tu, zaujíma ma, ktoré letné kampane najviac vynikli svojim originálnym a inovatívnym prístupom, svojou kreativitou a prevedením a vďaka tomu sa dostali do rebríčka najlepších a najzaujímavejších letných kampaní všetkých čias.

Tu sú niektoré z nich:

Coca-Cola „Share a Coke“

Reklamu „Share a Coke“ pravdepodobne pozná vačšina ľudí. Kampaň bola prvýkrát spustená v Austrálii v roku 2011 a zahŕňala zmenu tradičného obalu okolo fľaše Coca-Coly na „Zdieľajte kolu s…“ a populáre meno. Cieľom kampane, ktorá používala zoznam obsahujúci 250 najpopulárnejších mien každej krajiny na trhu, bolo inšpirovať ľudí, aby vyšli von, našli fľašu so svojím menom a potom ju zdieľali spolu so svojimi priateľmi. Prostredníctvom tejto kampane si Coca-Cola chcela vytvoriť osobnejší vzťah so spotrebiteľmi a inšpirovať ich k spoločným chvíľam šťastia.

Sprite „Sprite Shower“

V roku 2012 Sprite prišiel s výborným kreatívnym nápadom poskytnúť návštevníkom pláží v Brazílii rýchlu sprchu v dávkovači nápoja Sprite v ľudskej veľkosti. Keď sa osprchovali, zástupcovia Sprite im dali vychladené plechovky s nápojom zadarmo. Aký iný pocit, ako pozitívny, vám ostane z tejto značky, keď vám uspokojí vaše aktuálne letné potreby?

Ikea’s „Books on the Beach“

Ďaľšia z nezabudnuteľných marketingových kampaní je určite aj kampaň spoločnosti IKEA z roku 2010. Kampaň bola založená na oslave 30.výročia jednej z ich knižných políc (BILLY). IKEA zriadila vlastnú vonkajšiu knižnicu na slávnej pláži Bondi v austrálskom Sydney. To prilákalo na pláž nielen bežných surferov a plavcov, ale aj tých, ktorí majú chuť čítať.

Plážová knižnica ponúkala na výber celý rad kníh a navštevníci si mohli vybrať ktorúkoľvek z nich, čítať si ju na pláži, knihy si vymienať a tiež mohli urobiť dobrovoľnú dotáciu a prispieť tak na Australian Literacy Foundation. Nielenže táto kampaň povzbudila ľudí, aby čítali a vymieňali si príbehy, ale umožnila im prispieť aj na dobrú vec.

Letná kampaň mala obrovský úspech, knižnice IKEA BILLY sú jedným z komerčne najúspešnejších kusov moderného nábytku a od svojho vzniku sa jej predalo už viac ako 140 miliónov kusov.

Wrigley´s Extra Gum „For When it´s Time“

Koniec COVID lockdownov v roku 2021 bol pre väčšinu ľudí významným dňom. Výrobca žuvačiek Wrigley pred plánovaným koncom lockdownu v Spojenom kráľovstve spustil kampaň „For When it´s Time“, prostredníctvom ktorej umocnil pocit slobody a úľavy, ktorú ukončenie lockodownu pre mnoných prinieslo.

V reklame účinkovali rôzni ľudia, ktorí so zmiešanými pocitmi, potešením a nedôverou oslavovali, že konečne môžu ísť von, stretnúť sa a mať fyzický kontakt so svojimi blízkymi.

Heineken „Now you can“

Spoločnosť Heineken spustila v lete 2018 dovtedy najväčšiu kampaň na pivo bez alkoholu vo Veľkej Británii, propagujúc svoju značku 0.0. Podstata kampane bola založená na zahrnutí Heineken 0.0 do všetkých momentov a spoločenských príležitostí, ktoré si môžu vyžadovať skvelé pivo, ale nie alkohol.

Prvá zo série troch reklám, s názvom „Now You Can: Parking“, zobrazuje muža, ktorý si užíva Heineken 0.0 v nie úplne tradičnej pivovej situácii. Skvelé na nej je, že najskôr budete predpokladať, že muž dostane pokutu za to, že pije pivo, len aby sa ukázalo, že ide o Heineken bez alkoholu. Ale v záverečnej časti reklamy uvidíte, že muž dostáva pokutu za parkovanie na zakázanom mieste. Táto reklama nám tým ukazuje aj jednu dôležitú vec, a to, že triezvy neznamená vždy byť aj rozumný a zodpovedný.

Nivea „Solar Charger“

V roku 2013 značka Nivea vytvorila solárnu nabíjačku mobilných telefónov. Spoločnosť zverejnila celostranovú reklamu v brazílskom časopise a vybavila ju jednoduchým nabíjacím zariadením poháňaným malým solárnym panelom a USB portom, do ktorého sa dal pripojiť telefón. Všetko, čo jeho čitatelia museli urobiť, bolo nechať reklamu na slnku a oddychovať na osuške, kým sa ich telefón nabije.

Tešíte sa, že leto je tu a na letnú dovolenku? Ja áno! 😊

Eva Kopuníková, Mindshare Slovakia

Zdroje:

https://www.roostermarketing.com/the-best-summer-marketing-campaigns-of-all-time/

https://www.helloprint.co.uk/blog/9-creative-summer-marketing-campaigns/

https://rawww.com/our-top-5-favourite-summer-marketing-campaigns-ever/

https://beertoday.co.uk/2018/07/17/heineken-now-you-can-0718/

https://en.ikea-club.org/reklamnie-kampanii-ikea-v-mire/plyaj-kniga-=-ikea.html

.https://marcommnews.com/nivea-creates-an-ad-that-charges-cellphones-with-solar-energy/

O autorovi

Eva Kopuníková

V oblasti marketingu pôsobí viac ako desať rokov. Aktuálne pracuje na oddelení Exchange, kde sa venuje televíznemu nákupu.