Všetko sa mení. Vedeli by ste si pred desiatimi rokmi predstaviť, že autá budú schopné (čiastočne) jazdiť na vzduch, vysávače samé vysávať a Karel Gott vyhrá ďalších deväť Slávikov? Ale pokrok nezastavíš. To isté platí aj pre konzumáciu médií. Rozšírením smart telefónov a tabletov sa mení aj konzumácia médií. Čoraz bežnejší sa stal jav, že pri pozeraní televízie browsujú, chatujú alebo sa ľudia hrajú s telefónom alebo tabletom. Tento jav sa netýka len vyspelejších západných krajín, ale aj Slovenska. Podľa dostupných dát až 56 % Slovákov je popri pozerania televízie zároveň na internete. Ako sa tomuto novému trendu prispôsobiť? Čoraz viac televízii sa snaží tomuto javu, ktorý sa v brandži nazýva second screen, čeliť a prepojiť sledovanie televízie a tabletu.

two screens

ACR

Tieto písmenká znamenajú skratku automatic content recognition. To znamená, že do programov alebo reklám vysielaných televíziou sa vkladá kód, ktorý váš telefón rozpozná a zistí, aký program pozeráte. Podobná technológia prepojenia televízie a tabletu sa volá watermarking – vo vysielaní sa nachádza nepočuteľný signál, ktorý vydá aplikácii pokyn. Na telefóne musíte mať, samozrejme, aktívny mikrofón.

 

USA

Už sme si zvykli, že väčšina trendov začína práve za oceánom. Pred niekoľkými mesiacmi vznikla spolupráca medzi spoločnosťou Delivery agent, čo je spoločnosť, ktorá okrem iného spravuje online trhovisko viacerých supermarketov. Druhým zúčastneným je technologický gigant Sony. Ich výsledkom je aplikácia TV SideView, ktorú si môžete bezplatne stiahnuť a funguje na operačných systémoch Android aj iOS. Okrem toho, že ponúka možnosť ovládania Sony Smart televízie, umožňuje online nákup produktov, ktoré zrovna vidíte v televízií. Predstavte si, že pozeráte váš obľúbený seriál a neviete odtrhnúť oči od svetra, ktorý má oblečený hlavný hrdina. Aplikácia vám dá možnosť, hneď si ho online objednať. O úspechu aplikácie svedčí aj množstvo stiahnutí (viac ako 4 milióny). Taktiež viacero firiem začalo túto technológiu využívať vo svojich TV spotoch. Napríklad spoločnosť H&M vložila kód do spotu s Davidom Beckhamom, ktorý mal premiéru počas tohtoročného Super Bowlu. Počas sledovania spotu ste si mohli spodnú bielizeň, ktorý zvýrazňovala Davidovu mužnosť, zakúpiť online.

shoptv

Slovensko

Aj na Slovensku máme prvé lastovičky, ktoré prepájajú svoje vysielanie so smart telefónmi. V tejto oblasti je priekopníkom na Slovensku RTVS. Na jar 2014 spustila súťažnú show Čo ja viem. Do tejto show  sa mohli zapojiť aj diváci. Stačilo nainštalovať aplikáciu a na začiatku programu ju zapnúť. Po zosynchronizovaní aplikácie s TV vysielaním sa divákom zobrazovali na telefóne otázky v rovnakom čase ako súťažiacim a mohli hádať spolu s nimi. Po každom kole boli odpovede vyhodnotené a každý mohol zistiť, ako je na tom so svojimi vedomosťami.

pockajteprosim

Taktiež TV JOJ spustila pred nedávnom súťaž prostredníctvom aplikácie TeleRolo, ktorá rozpoznáva, aký program pozeráte a podľa toho vám naskakujú body. Samozrejme podmienkou je sledovanie relácií televízie JOJ a iba počas prime-time.

Doba ide dopredu míľovými krokmi a prežijú len tí čo sa dokážu, čo najrýchlejšie prispôsobiť trendom, ktoré v spoločnosti prevládajú.

Andrej Matyáš, Mindshare Slovakia

 

Zdroj:

www.internetretailer.com

www.youtube.com

www.usatoday.com

mobilmania.azet.sk

www.telerolo.sk

O autorovi

Andrej Matyas

V brandži médií a marketingu je od roku 2007. Cez rôzne pozície sa dostal až na Client Leadership. Má na starosti spokojnosť našich klientov. Jeho záľuby sú autá, šport a dve deti.