Až 50% respondentov tvrdí, že komentáre pod článkami ich nezaujímajú.

Zdá sa, že dlhotrvajúca snaha vydavateľov vtiahnuť čitateľov ich online platforiem do diskusie prostredníctvom priestoru na komentáre pod článkami, je založená na nesprávnych predpokladoch.

Prieskum realizovaný magazínom AdAge – AdAge/Ipsos Observer American Consumer Survey priniesol zaujímavé zistenia, ktoré rozporujú aktuálny trend občianskeho žurnalizmu a snahy o obojstrannú komunikáciu medzi autormi článkov a ich čitateľmi.

Na ten najdôležitejší poznatok poukazuje už nadpis tohoto postu – až 50% respondentov odpovedalo, že komentáre pod článkami ich nezaujímajú, ba dokonca až 13% z nich tento moderný spôsob tvorby USG (user generated content) obťažuje a vyhýbajú sa médiám, ktoré priestor na tzv. občiansku žurnalistiku, resp. jej špecifiké disciplíny, poskytujú.

Aby to nebolo také jednoduché, odpovede sa samozrejme líšia v závislosti na veku respondentov. Asi nikoho neprekvapí, že tzv. millenials, ľudia vo veku 18-34 rokov, reagujú na možnosť tvoriť a konzumovať UCG oveľa pozitívnejšie, ako vyššie vekové kategórie. Viac detailov nájdete v grafoch dolu.

1. Ak by vám spravodajský server poskytol priestor na písanie komentárov, postovanie fotografií alebo videa k článkom, s akou pravdepodobnosťou by ste ho navštívili?

2. Ako často komentujete články?

Tak čo, pridáte k tomuto postu komentár? :)

 

Richard Kopunik, Mindshare Slovakia

Follow @blogbrightminds

 

Zdroj:

http://adage.com/article/adagestat/63-readers-care-site-comments/229341/

O autorovi

Richard Kopunik

Vyštudoval obchod a marketing. Vo sfére mediálnych agentúr pracuje už takmer 20 rokov. Zaujímajú ho nové trendy v oblasti marketingovej komunikácie a médií, technologické vychytávky, hudba, knihy, filmy a seriály. O nich, v akejkoľvek kombinácii, rád píše aj na našom blogu.