Zdá sa, že dlhotrvajúca snaha vydavateľov vtiahnuť čitateľov ich online platforiem do diskusie prostredníctvom priestoru na komentáre pod článkami, je založená na nesprávnych predpokladoch.
Prieskum realizovaný magazínom AdAge – AdAge/Ipsos Observer American Consumer Survey priniesol zaujímavé zistenia, ktoré rozporujú aktuálny trend občianskeho žurnalizmu a snahy o obojstrannú komunikáciu medzi autormi článkov a ich čitateľmi.
Na ten najdôležitejší poznatok poukazuje už nadpis tohoto postu – až 50% respondentov odpovedalo, že komentáre pod článkami ich nezaujímajú, ba dokonca až 13% z nich tento moderný spôsob tvorby USG (user generated content) obťažuje a vyhýbajú sa médiám, ktoré priestor na tzv. občiansku žurnalistiku, resp. jej špecifiké disciplíny, poskytujú.
Aby to nebolo také jednoduché, odpovede sa samozrejme líšia v závislosti na veku respondentov. Asi nikoho neprekvapí, že tzv. millenials, ľudia vo veku 18-34 rokov, reagujú na možnosť tvoriť a konzumovať UCG oveľa pozitívnejšie, ako vyššie vekové kategórie. Viac detailov nájdete v grafoch dolu.
1. Ak by vám spravodajský server poskytol priestor na písanie komentárov, postovanie fotografií alebo videa k článkom, s akou pravdepodobnosťou by ste ho navštívili?
2. Ako často komentujete články?
Tak čo, pridáte k tomuto postu komentár? :)
Richard Kopunik, Mindshare Slovakia
Zdroj:
http://adage.com/article/adagestat/63-readers-care-site-comments/229341/