Dnes krátko na tému kreatívneho využitia YouTube. Dá sa to robiť aj inak ako konvertovaním nudného TV spotu do online video formátu.

Virgin Mobile má na svojom YouTube kanále zaujímavý interaktívny formát, ktorý umožňuje návštevníkom prepínať video prostredníctvom žmurkania očami. Stačí na to web kamera a dostatočne rýchle pripojenie. Zvyšok obstaral šikovný programátor. Komentáre návštevníkov sa samozrejme líšia a vyjadrujú buď nejakú formu nadšenia alebo naopak sarkazmus a iné formy nepochopenia alebo nesúhlasu. Nakoniec, pokrok nie je vždy prijatý výlučne s nadšením.

image001

Inzerát, ktorý využíva pre zmenu hlas, umiestnil na YouTube klient Ford India, v spolupráci s našimi kolegami z Mindshare a agentúry Wunderman. Interaktívny formát  vám umožní ovládať nový Ford Ecosport prostredníctvom mobilného telefónu, ktorým si buď zavoláte na definované číslo (stačí zmeškaný hovor a číslo vám zavolá späť) a hlasom budete Ford navigovať, alebo môžete využiť klávesnicu mobilného telefónu, respektíve počítača.

image003

Posledný tip na zábavný a podarený formát je promo na Geek Week organizovaný samotným Youtube. Priamo v inzeráte si môžete otestovať svoje geek IQ na základe odpovedí na otázky položené prostredníctvom náhodného výberu z 25 video klipov. Ak bude váš výsledok podobný ako môj – podpriemerné geek IQ 107 z maximálnych 300, môžete sa prihlásiť na odber YT kanálov určených práve pre geekov.

title

A na záver malý geolokačný vtip, opäť z dielne YT. Pri výrobe screenshotov na mňa vybehol takýto screen.

image007

Keďže je naša kancelária lokalizovaná na Karadžičovej 8 v Bratislave, asi nastala chyba pri identifikácii IP adresy. Alebo za to môže nadmorská výška – sme totiž na 14. poschodí J

Richard Kopunik, Mindshare Slovakia

Zdroj: YouTube

O autorovi

Richard Kopunik

Vyštudoval obchod a marketing. Vo sfére mediálnych agentúr pracuje už takmer 20 rokov. Zaujímajú ho nové trendy v oblasti marketingovej komunikácie a médií, technologické vychytávky, hudba, knihy, filmy a seriály. O nich, v akejkoľvek kombinácii, rád píše aj na našom blogu.