December a špeciálne Vianoce sú skutočným televíznym festivalom – pritiahnu k obrazovkám najviac ľudí. Najvyššiu sledovanosť zaznamenávame počas 51.-52. týždňa. So sviatkami sa definitívne rozlúčime práve dnes – rebríčkom za obdobie od 23. 12. 2017 – 1. 1. 2018. Ale najprv niekoľko poznámok:
Televízia JOJ mala opäť Štedrý deň bez reklamy, túto tradíciu prerušili iba v roku 2011. Už druhý rok po sebe vysielanie sponzoroval Kaufland.
Najúspešnejším programom boli Susedia (Markíza). Z filmov bola najúspešnejšia klasika – Tri oriešky pre Popolušku, ktorá bola jednotkou nielen počas sviatkov, ale za celý rok. Ďalšou zaujímavosťou je, že po prvýkrát bola na inej stanici ako Markíza – na JOJke. Nasledovali dva diely premiérovej novinky Mária Terézia. Na treťom mieste v kategórii „film“ skončila opäť klasika, Sám doma 2: Stratený v New Yorku.
Rebríček zahŕňa kompletnú cieľovú skupinu od 4 rokov vyššie. Poradie je stanovené na základe priemernej sledovanosti bez spravodajských relácií, ktoré sa tiež významne umiestňovali v najsledovanejších programoch. Farebne sú zvýraznené filmy.
Lenka Tomalová, Mindshare Slovakia