V niektorých častiach sveta bude tento rok určite rokom Britskej kráľovskej svadby, na sociálnych sieťach to však bude jednoznačne rok svadby top instagramovej influencerky Chiary Ferragni.
Talianska módna blogerka si 1. 9. 2018 na Sicílii zobrala za muža svojho dlhoročného partnera, talianskeho rappera Federica Leonarda Lucia (alias Fedeza), s ktorým má 6-mesačného syna.
Ako správna instagramová kráľovná celú trojdňovú mega-udalosť (zahŕňajúcu obrandované lietadlá, maskotov vyrobených podľa snúbencov, vlastný personalizovaný lunapark) zdokumentovala a v reálnom čase ju zdieľala so svojimi 15mil. followermi. Keď sa k tomu pridá takmer 7 miliónov followerov jej nastávajúceho, nemožno sa čudovať, že táto svadba vyvolala taký obrovský ohlas.
Podľa spoločnosti Launchmetrics svadba #TheFerragnez (ako ju dvojica sama hashtagla) spolu vygenerovala “audience-driven Media Impact Value (MIV)” 36 miliónov dolárov na internete a sociálnych sieťach a vyvolala celkovo cez 67 miliónov interakcií.
MIV je definovaný meraním aký veľký je komunikovaný obsah a počítaním podielu z reklamných investícií, ktorý by tento priestor stál.
Najviac ohlasov vyvolali dva modely na mieru ušitých svadobných šiat od spoločnosti Dior. Snehovobiela róba so samostatnou objemnou tylovou sukňou a čipkovým body s dlhým rukávom bola určená na slávnostný obrad a krémovoružové šaty, taktiež s odopínacou sukňou, ktoré boli ozdobené slovami z pesničky, ktorú napísal Fedez, keď požiadal Chiaru o ruku, si nevesta obliekla na recepciu.
Celá svadba ako taká vygenerovala pre Dior viac ako 5,2 milióna dolárov v MIV a 5,6 milióna interakcií. Z toho čisto len posty od Chairy ohľadom značky predstavovali 1,6 milióna v MIV, čo je 31 % z celkového MIV pre Dior.
Len pre zaujímavosť, 41 % z týchto MIV bolo z online zdrojov a 59 % bolo získaných priamo len zo sociálnych sietí.
Keby Dior chcel zrealizovať kampaň s rovnakým zásahom ako mu priniesla svadba Chiary Ferragni musel by za ňu veľmi pravdepodobne zaplatiť viac ako 5 miliónov dolárov.
Aj keď Dior bol hlavnou značkou svadobného dňa, na predsvadobnú večeru Chiaru obliekol slávny taliansky módny dom Prada. Trblietavé kokteilové šaty priniesli značke Prada celkovo MIV v hodnote 1,8 milióna dolárov a 1,5 milióna interakcií. Z toho 46 % prišlo z online a 54 % priamo zo sociálnych platforiem.
Keďže žiadna nevesta nemôže byť dokonalá bez bezchybného makeupu, Chiara sa zverila do rúk francúzskeho luxusného kozmetického domu Lancôme, ktorý vlastní spoločnosť L´Oréal. Tento svadobný makeup priniesol značke Lancôme MIV vo výške 700,000 dolárov a 1,3 milióna interakcií. 89% tohto zásahu prišlo priamo zo sociálnych sietí.
Ďalšia módna značka, ktorá benefitovala z tohto obrovského svadobného ošiaľu, bol taliansky módny dom Alberta Ferretti, ktorý obliekol svadobné družičky do krásnych pastelovoružových šiat.
#TheFerragnez svadba tak získala pre túto značku 354 000 dolárov v MIV a 390 000 interakcií.
O tom, že išlo naozaj o jednu z najväčších svadobných udalostí tohto roka asi nemusím nikoho presviedčať. A keby niekto predsa len ešte váhal, tu je zopár ďalších fotiek z tejto obrovskej párty:
Eva Kopuníková, Mindshare Slovakia
Zdroje:
https://www.launchmetrics.com/resources/blog/chiara-ferragni-fedez-wedding
https://www.instagram.com/chiaraferragni/
https://www.instagram.com/dior/
https://www.instagram.com/albertaferretti/
Titulné foto: